کد خبر : 64
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

مقالات سیاسی

اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات

اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات
شرکت در انتخابات و سهیم شدن در تصمیم گیری کشور در کنار تقویت هویت ملی، موجب اقتدار روز افزون نظام در میان هجمه های دشمنان خواهد شد

سایت دکتر احمد مظفری : شرکت در انتخابات ،حق مردم و نماد پایبندی به نظام است ، این نوع مشارکت سیاسی یعنی مردم فعالانه در امر سیاست گذاری های آتی کشور حاضر می شوند و نسبت به آن احساس مسوولیت می کنند.

از جنبه سیاسی، انتخابات نشان دهنده میزان آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت‌های آنان به نظامی است که در آن زندگی می کنند.

در بعد داخلی، انتخابات اراده ملی را به معرض نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که مردم از اتحاد، یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند و در بعد خارجی نیز اقتدار ملی و شوکت سیاسی خود را به جهانیان نشان می‌دهد و کشورهای دیگر بر اساس میزان آراء و حضور مردم و حساسیت‌های آنان در اموری که قوام‌دهنده یک نظام مدنی است، روابط خود را تنظیم می‌کنند.

اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات
اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات

از جنبه ملی نیز حیات و سربلندی و عزت یک ملت از مسیر انتخابات محقق می شود. و ناگزیر باید در اموری که به کشور مربوط می‌شود،باید اراده ملی و روح جمعی خود را به نمایش بگذاریم و از هویت ملی خویش حراست کنیم.

انتخابات تجلی‌گاه این اراده جمعی است و یکی از فصول مهم میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی، «انتخابات» است که ما را به حضور در آن ملزم می‌کند.

در جامعه‌ای اسلامی که مردم به مبانی دینی پایبند هستند تمام اموری که به نحوی به حیات دین و مملکت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه و تعهد و مسوولیت بالاتری هم ایجاب می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است که شهروندان مسلمان در برابر خدا، احکام و مقررات دینی دارند.

اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات
اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.