کد خبر : 1570
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

هشدار نارنجی هواشناسی برای وقوع سیل در مازندران

هشدار نارنجی هواشناسی برای وقوع سیل در مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی و با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد. به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی و با اشاره به عبور سامانه سرد بارشی نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز تا اواخر وقت فردا -پنجشنبه- اعلام کرد و نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در طی این مدت هشدار داد.

آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده ای نیز اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی است که هواشناسی نسبت به وقوع آن در مدت زمان یاد شده هشدار داد.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود هشدار داد که این سامانه ناپایدار جوی ابتدا مناطق غرب مازندران شامل شهرهای تنکابن، چالوس، رامسر، عباس آباد، ‌ نوشهر، بلده، دلیر، رینه، سیاه بیشه، کجور و کلاردشت را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در روز پنجشنبه نیز با گسترش شرایط ناپایدار جوی تمام مناطق استان از جمله در ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه، جویبار، میاندورود، دلیر، سوادکوه شمالی، سیمرغ، شیاده بندپی، فریدونکنار، قائم شهر، آمل، کیاسر، گلوگاه، محمودآباد و نکا فعال خواهد بود.

آب و هوای مازندران
آب و هوای مازندران

هواشناسی در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از صعود به ارتفاعات، در هنگام ترددهای جاده ای، به ویژه در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت و تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری، از بعدازظهر بتدریج با بارندگی، وزش باد و در ارتفاعات با بارش باران و برف و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری، از شب ابری بتدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد، روز پنج‌شنبه ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، کاهش محسوس دما و وزش باد و در روز جمعه نیز در مناطق شرقی ابری با بارش پراکنده بتدریج با کاهش ابر و در مناطق مرکزی و غربی نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

آسمان مازندران طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

وضعیت امروز دریای نیز مواج همراه با باد متوسط پیش بینی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.