کد خبر : 1613
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۴۹

شناسایی یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

شناسایی یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شد که صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند در این ظرفیت‌های ممتاز سرمایه‌گذاری کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری اظهار کرد: در حال حاضر مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شد که صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند در این ظرفیت‌های ممتاز سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری اظهار کرد: در حال حاضر مازندران در روند رشد اقتصادی قرار دارد و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای فعالیت‌های دریامحور که داری ۹ بند است، مازندران استان مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های متعدد در این حوزه محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند از این فرصت‌های ممتاز اقتصادی برای سرمایه‌گذاری استفاده کند و ما نیز در دستگاه مدیریت استان آماده همکاری با این مجموعه هستیم.

حسینی‌پور با بیان این که مسکن فرهنگیان از دغدغه‌های جدی ما محسوب می‌شود، گفت: از هر کمکی که بتوانیم برای حل مشکل مسکن فرهنگیان انجام دهیم دریغ نمی‌کنیم. برای تحقق مسکن فرهنگیان باید از زمین‌های آموزش و پرورش هم استفاده کنیم و حتی آمادگی ساخت شهرک‌های فرهنگیان را در مازندران داریم.

اولویت‌بندی بازسازی مدارس

استاندار مازندران به وضعیت برخی از مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: برخی از مدارس مازندران تخریبی هستند و استانداردهای لازم را ندارد. در این زمینه باید در یک زمان‌بندی مشخص اولویت‌های بازسازی مدارس تخریبی مشخص شود.

وی افزود: بازسازی و مرمت این مدارس باید با استفاده از ظرفیت خیرین و دولت بر اساس برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این‌که مدارس باید به سمت آموزش فنی‌وحرفه‌ای حرکت کنند، اظهار کرد: این‌که امروز ۶۰ درصد جمعیت جویای کارمازندران را دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند به خاطر جدی نگرفتن مهارت‌آموزی است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به نیازهای روز جامعه توجه داشته باشد. در جامعه و مدارس ما این فرهنگ باید نهادینه شود که شغل فقط کارمندی نیست و برخی از حرفه‌ها چند برابر کارمندی درآمد دارند و نیاز جامعه هم هستند.

استاندار مازندران با تاکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز گفت: رفع مشکل تحصیل دانش‌آموزان استثنایی و دارای نیازهای ویژه از دغدغه‌های جدی ما محسوب می‌شود و آموزش و پرورش با همکاری بهزیستی باید در این خصوص هر چه زودتر تصمیم‌گیری کرده و نتیجه را اعلام کنند.

این مسوول خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با ظرفیت‌های خوب مازندران دانش‌آموزان این استان باید در رتبه‌های بالای کنکور خوش بدرخشند و این امر با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق محقق خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.