کد خبر : 1237
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

چه خبر از برگزاری الکترونیکی انتخابات در مازندران

چه خبر از برگزاری الکترونیکی انتخابات در مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : یکی از مواردی که چندین سال است در هنگامه انتخابات ها مطرح می شود برگزاری آن به صورت الکترونیک می باشد. موضوعی که تاکنون چندان جنبه عملیاتی به خود نگرفته است. البته این موضوع در مازندران با توجه به شائبه خرید و فروش آرا در برخی حوزه های انتخابیه از

سایت دکتر احمد مظفری : یکی از مواردی که چندین سال است در هنگامه انتخابات ها مطرح می شود برگزاری آن به صورت الکترونیک می باشد. موضوعی که تاکنون چندان جنبه عملیاتی به خود نگرفته است.

البته این موضوع در مازندران با توجه به شائبه خرید و فروش آرا در برخی حوزه های انتخابیه از جمله ساری در ادوار گذشته می تواند نقطه ای امید بخش و جالب توجه باشد و عاملی برای افزایش مشارکت مردم.

به شرط آن که آسیب شناسی جدی درباره موانع مربوطه صورت گیرد و زیرساخت های لازم برای برگزاری آن فراهم گردد.

برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک زمانی حائز اهمیت است که پروژه شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم و از اینترنت ملی استفاده کنیم.

اما متاسفانه تاکنون پس از گذشت ۱۷سال از مطرح بودن شبکه ملی اطلاعات و هزینه بیش از ۲۰ هزار میلیاردی برای آن، به اهداف مدنظر نرسیدیم و به نظر می رسد هنوز در این شرایط نا امن فضای مجازی، تصمیم به برگزاری انتخابات الکترونیک آسیب زا باشد!

از طرفی سواد فضای مجازی در کشور در حد و اندازه ای نیست که همه افراد بتوانند در انتخابات به صورت الکترونیک شرکت کنند و برای این نیز باید فکری عاجل و اساسی شود.

ضمن آن که پروسه برگزاری انتخابات الکترونیک نیاز به آموزش و تامین زیرساخت ها از حدود ۶ ماه قبل از انتخابات دارد و باید دید در این زمینه چه اقداماتی صورت پذیرفت.

به تازگی در خبرها آمده که مخابرات مازندران برای برگزاری الکترونیکی انتخابات آمادگی کامل دارد و مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران به طور مبسوط به این مهم پرداخته است.

علی نوروزی، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، با اعلام این خبر گفت: «همه امکانات و ظرفیت‌های مخابرات منطقه مازندران در حوزه‌های فیبرنوری، همراه اول و… جهت برگزاری هرچه با شکوه تر انتخابات به‌کار گرفته می‌شود تا مسئولان برگزاری انتخابات هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند. ‎

وی افزود: به‌دنبال تفاهم‌نامه شرکت مخابرات ایران با وزارت کشور در خصوص مشارکت هرچه بیشتر شرکت مخابرات در برگزاری انتخابات الکترونیکی در اسفندماه سال جاری و تاکید استاندار مازندران، مخابرات منطقه مازندران آمادگی صد در صدی خود را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.

نوروزی گفت: با عملیاتی شدن تفاهم‌نامه و با اجرایی نمودن پروژه فیبرنوری بخشداری‌های سراسر استان، تا پایان ماه جاری تمامی بخشداری‌های سراسر مازندران مجهز به فیبرنوری می‌شوند تا زیرساخت‌های اصلی ارتباطات در اجرای انتخابات الکترونیکی در استان مهیا شود.

وی اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات مازندران ظرف دوسال گذشته حدود ۳۰۰ سایت همراه اول از محل اعتبارات دولتی uso و اعتبارات همراه اول در شهرستان‌ها و روستاهای استان نصب و راه‌اندازی شد تا پوشش صوت و دیتای مشترکین همراه اول در سراسر استان تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، اعلام کرد: بنا به آمار رسمی وزارت ارتباطات در حال حاضر پوشش زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی استان حدود ۹۷درصد بوده که ضریب اطمینان بالایی جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی محسوب می‌شود.

نوروزی افزود: همه امکانات و ظرفیت‌های مخابرات منطقه مازندران در حوزه‌های فیبرنوری، همراه اول و… جهت برگزاری هرچه با شکوه تر انتخابات به‌کار گرفته می‌شود تا مسؤولان برگزاری انتخابات هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه وزارت کشور اجرای فیبرنوری حوزه‌های اخذ رای در داخل شهرستان‌ها در تعهد شرکت مخابرات قرار گرفته است، گفت: با شروع عملیات اجرایی فیبرنوری حوزه‌های أخذ رای در شهرستان در اثر تعامل سازنده فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها این پروژه مهم زیرساختی محقق می‌شود. / کرانه شمال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.