کد خبر : 3082
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۳:۴۴

جشن‌های انقلاب با محوریت مردم

جشن‌های انقلاب با محوریت مردم

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) جشن‌های انقلاب با محوریت مردم برگزار می‌شودمسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران گفت: آیین های ویژه جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان با محوریت مردم برگزار خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد رحیمیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) جشن‌های انقلاب با محوریت مردم برگزار می‌شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران گفت: آیین های ویژه جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان با محوریت مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد رحیمیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری با تشریح برنامه های در نظر گرفته شده در گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، افزود:‌ دهه فجر، فرصتی برای جهاد تبیین و حضور مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی دشمن خارج کردن مردم از صحنه و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان با بسیج تمامی امکانات، قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارند، دهه فجر، فرصتی مناسب برای حضور مردم در صحنه و جهاد تبیین است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران خاطرنشان کرد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی در ویژه های برنامه های جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای بیان دستاوردهای اررزشمند انقلاب به مردم استفاده کرد و خدمات نظام و دستیابی به توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف به درستی برای مردم تبیین و بازگو شود.

رحیمیان با اشاره به زوایای پنهان انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن با سایر انقلاب‌هایی که در سراسر جهان اتفاق افتاد، ‌ خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در واقع یک انقلاب بی‌نظیر در طول تاریخ است و باید ابعاد و زوایای مختلف این رخداد ارزشمند را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران با اشاره به توطئه های مختلف و سازمان یافته دشمنان بر کمرنگ جلوه دادن این دوره از انتخابات و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام مهمی برای دشمنان و تمام بدخواهان نظام اسلامی خواهد بود و به آنان ثابت خواهد شد که اقشار مختلف مردم با مشارکت حداکثری در این دور هاز انتخابات، عشق و دلداگی خود را به نظام اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام محمد رحیمیان
حجت الاسلام محمد رحیمیان

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به نقش دانشجویان در ایجاد، شکل گیری و همچنین تثبیت انقلاب اسلامی، گفت: دانشجویان و معلمان بیشترین نقش را در تاثیر پذیری بر جامعه دارند و حضور این قشر در رویدادهای مختلف سیاسی کشورمان می تواند نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود مراکز مختلف دانشگاهی در کشور و از جمله در مازندران به برکت انقلاب اسلامی، افزود: تا قبل از انقلاب تنها ۲۶ دانشگاه در کشورمان فعال بود اما پس از پیروزی این تعداد اکنون به ۲ هزار و ۲۹۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی افزایش یافته است ضمن اینکه در مازندران نیز به برکت وجود مراکز دانشگاهی ۱۷۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی مشغول فعالیتند.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، بسترهای لازم در کشورمان و از جمله در مازندران برای شکوفایی استعدادها و جهش علمی فراهم شده است، گفت: تا قبل از انقلاب تعداد اعضای هیات های علمی دانشگاه ها در کشور چهار هزار نفر بود اما اکنون به برکت نظام اسلامی این تعداد به ۲۵ برابر افزایش یافته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران بیان کرد: فلسفه حضور دانشگاه در عرصه بزرگداشت جشن انقلاب بیانگر این است که دانشگاه خود را مدیون اتقلاب می داند و تمام پیشرفت های حاصل شده نیز موید این مطلب مهم و اساسی است.

حجت الاسلام رحیمیان، آذین بندی محوطه دانشگاه، برگزاری نشست بصیرتی، حضور ائمه جماعات در برنامه های تبییی، هم اندیشی اساتید با موضوع انقلاب اسلامی، ضیافت اندیشه در قالب برپایی کارگاه های آموزشی و معرفتی، مسابقه کتابخوانی و عکاسی، برپایی نمایشگاه کتاب، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه جشن سالگرد پیروزری انقلاب اسلامی در دانشگاه های مازندران عنوان کرد.

نقش بی‌بدیل روستاییان در ایجاد و ثبات انقلاب

حجت الاسلام محمدعلی رضا پور
حجت الاسلام محمدعلی رضا پور

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران نیز در ادامه در سخنانی گفت که روستاییان در ایجاد و ثبات انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی در تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی ایرنا ایفا کردند.

حجت الاسلام محمدعلی رضا پور با بیان اینکه مناطق روستایی کشورمان قبل از انقلاب از ابتدایی ترین امکانات نیز محروم بودند اما با پیروزی انقلاب، به تمام مناطق دورافتاده خدمات رسانی شد، اظهار کرد: سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران امروز با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرد و اکنون به کانونی برای توسعه پایدار تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه روستاییان همواره با حضور در عرصه های مختلف سیاسی، عشق و دلدادگی خود را به نظام اسلامی ثابت کردند، تصریح کرد: بیشتر شهدای جنگ تحمیلی از مناطق روستایی بودند و این بیانگر عمق نفوذ پیام انقلاب در مناطق دور افتاده است.

وی از تشکیل و راه اندازی کمیته روستایی و عشایری متشکل از ۲۷ دستگاه اجرایی با هدف برگزاری باشکوه ویژه برنامه های جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال پنج هزار برنامه فرهنگی، مذهبی، قرآنی و ورزشی در سطح روستاهای مازندران تدارک دیده شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران، آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان در روز ۱۱ بهمن ماه، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، فضا سازی محیطی، بهره برداری و افتتاح چند طرح عمرانی، برپایی میز خدمت و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری همایش روستاییان و انقلاب، تجلیل از روستاییان نمونه و برپایی پویش معرفت، جمعیت و جوانی و همچنین مسابقات قرآنی را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام دهه فجر امسال در سطح روستاهای این استان ذکرکرد.

تبیین گفتمان انقلاب اسلامی محور فعالیت حوزه های علمیه

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده

مدیر حوزه های علمیه مازندران نیز در ادامه در سخنانی با عنوان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران، برنامه های تحولی بسیاری در حوزه های علمیه شکل گرفته است که قابل قیاس با گذشته نیست.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده با اشاره به فعالیت ۳۰ حوزه علمیه برادران و خواهران در سطح استان، گفت که از ظرفیت حدود هفت هزار طلبه برادر و خواهر در حال تحصیل در این حوزه ها، برای جهاد تبیین انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز فضای مجازی در حوزه علمیه مازندران گفت: هم اکنون با تمهیدات صورت گرفته، ۳۵ طلبه در این بخش مشغول فعالیتند که دستاوردهای مطلوبی نیز به همراه داشته است.

وی تبیین دستاوردها و پاسخگویی به شبهات مطرح شده در ارتباط با انقلاب اسلامی، افزایش مشارکت عمومی در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست های تبیین در مساجد، برپایی تورهای علمی، اعزام طلاب به مناطق دور افتاده برای بیان دستاوردهای انقلاب، برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی، برگزاری همایش خانواده در تراز انقلاب اسلامی و تجلیل از بانو سیده خدیجه مستدعی مبارز انقلاب را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در ایام الله دهه فجر امسال در مازندران بیان کرد.

حجت الاسلام اسماعیل‌زاده با اشاره به راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه های علمیه گفت که هم اکنون ۳۷۰ رشته تخصصی در حوزه های علمیه کشور فعال است که مجوز هفت رشته تخصصی در مازندران اخذ شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.