کد خبر : 577
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

فعالیت ۷۷۰ تشکل کارگری در مازندران

فعالیت ۷۷۰ تشکل کارگری در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که هم اکنون ۷۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگران، انجمن های بازنشستگان تامین اجتماعی، انجمن های کارگران و استادکاران ساختمانی در این استان مشغول فعالیت هستند. به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی و سه جانبه گرایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که هم اکنون ۷۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگران، انجمن های بازنشستگان تامین اجتماعی، انجمن های کارگران و استادکاران ساختمانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی و سه جانبه گرایی دولت، کارگر و کارفرما که با حضور مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساری برگزار شد، افزود: تشکل‌گرایی در مازندران وضعیت مطلوبی دارد و بدنبال توسعه این مهم در استان هستیم. وی اظهار داشت: تشکل های گارگری و همچنین دیگر تشکل ها در مازندران، توجه به رشد تولید و مهار تورم را همواره سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند.
وی وجود تشکل ها را برای توسعه کشور ضروری دانست و ادامه داد: باید نقش تشکل ها برای مردم کشورمان تبیین شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران
علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم پیگیری و حل مشکلات تشکل ها تاکید کرد و گفت: عملکرد این اداره کل در حوزه روابط کار مطلوب ارزیابی شد و هم اکنون رتبه نخست کشور در این بخش را در اختیار دارد.

باقری بیان کرد: بحث معیشت کارگران و بازنشستگان و همچنین موانع تولید کارفرمایان و تولیدگران از مباحث اصلی مطرح شده توسط تشکل های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی است.
وی تصریح کرد: این اداره کل برنامه ویژه ای برای آموزش و توانمندسازی تشکل ها به ویژه در حوزه قانون کار دارد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.