کد خبر : 925
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

ساری میزبان رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور

ساری میزبان رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور

سایت دکتر احمد مظفری : تعیین ساری به عنوان میزبان رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که از ۲۲ تا ۲۴ آذر برگزار می‌شود، ۱۸ سال پس از میزبانی سالن سید رسول حسینی از جام جهانی کشتی، یک بار دیگر این سالن پرخاطره ساروی‌ها را به کانون توجه کشتی‌دوستان ایران تبدیل می‌کند. به گزارش خبرنگار

سایت دکتر احمد مظفری : تعیین ساری به عنوان میزبان رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که از ۲۲ تا ۲۴ آذر برگزار می‌شود، ۱۸ سال پس از میزبانی سالن سید رسول حسینی از جام جهانی کشتی، یک بار دیگر این سالن پرخاطره ساروی‌ها را به کانون توجه کشتی‌دوستان ایران تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فراهم نشدن شرایط میزبانی از رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در سقز و انصراف هیئت کشتی کردستان از این میزبانی، فرصت را برای هیئت کشتی مازندران فراهم کرد تا میزبانی چنین رویداد معتبری که با حضور ستاره‌های شاخص کشتی ایران برگزار می‌شود را بر عهده بگیرد و یک بار دیگر شور و هیجان کشتی به خیابان فرهنگ ساری و سالن ورزشی سید رسول حسینی این شهر بکشاند.

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، قرار بود به میزبانی هیئت کشتی کردستان و در شهر سقز برگزار شود. اما به دلیل مناسب نبودن کیفیت خوابگاهی که برای اسکان و اقامت تیم‌ها و کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها انتخاب شده بود، هیئت کشتی کردستان از این میزبانی انصراف داد و با پیشنهاد هیئت کشتی مازندران و موافقت فدراسیون، قرار شد این رقابت‌های حساس و مهم از ۲۲ تا ۲۴ آذر در ساری برگزار شود.

این میزبانی برای کشتی‌دوستان شهر ساری و شهرها و روستاهای اطراف می‌تواند یک فرصت جذاب برای تماشای مسابقاتی باکیفیت، حساس و نفس‌گیر در کشتی آزاد باشد. حضور و تقابل آزادکارانی از سراسر کشور در قالب تیم‌هایی از استان‌های مختلف می‌تواند سکوهای سالن سید رسول حسینی ساری را پس از سال‌ها برای یک رویداد ورزشی مملو از تماشاگر کند. به ویژه وقتی پای آزادکاران صاحبنام ایران در میان باشد و بتوان با حضور این کشتی‌گیرهای شاخص، کشتی‌هایی در سطح و تراز مسابقات جهانی را به تماشا نشست. بنابراین باید از حالا در انتظار سه روز پرهیجان در خیابان فرهنگ ساری و سالن ورزشی سید رسول حسینی این شهر بود.

میزبانی از این رویداد مهم کشتی آزاد که نخستین مرحله از انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک پاریس است در استانی که لقب پایتختی کشتی آزاد ایران و حتی جهان را یدک می‌کشد، با توجه به میزان استقبال کشتی‌دوستان مازندرانی طبیعتا متفاوت از میزبانی در سایر استان‌هاست. بنابراین ساری باید برای یک میزبانی تمام عیار در تراز رقابت‌های بین‌المللی آماده شود و این مهم نیز به هماهنگی گسترده بین نهادهای مرتبط نیاز دارد.
برنامه‌ریزی‌ برای تشکیل ستاد برگزاری مسابقات

به گفته دبیر هیئت کشتی مازندران، برنامه‌ریزی‌های اولیه برای تشکیل ستاد برگزاری مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور انجام شده و از ابتدای هفته آینده نیز با تشکیل کمیته‌های مختلف اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

غلام نوری‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۰۶ ساری که بهمن ۱۳۸۴ در مرکز مازندران و سالن سید رسول حسینی برگزار شد و با استقبال پرشور و گسترده کشتی‌دوستان مازندرانی همراه بود، این مسابقات مهم‌ترین رقابت‌های کشتی است که به میزبانی ساری قرار است برگزار شود. بر همین اساس در تلاش هستیم تا با تشکیل کمیته‌های مختلف میزبانی شایسته‌ای از این مسابقات داشته باشیم.

وی افزود: روز شنبه -۱۱ آذر- قرار است نخستین جلسه ستاد برگزاری مسابقات برگزار شود که در این جلسه برای تشکیل کمیته‌های مختلف برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

دبیر هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد تیم‌ها و کشتی‌گیران و مربیان و اهمیت رقابت‌ها لازم است که برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسبی برای برگزاری رقابت‌ها، اسکان، پذیرایی و به ویژه حضور پرشور تماشاگران کشتی‌دوست مازندرانی در ساری و سالن سید رسول حسینی انجام شود.

نوری‌زاد افزود: رئیس هیئت کشتی مازندران پیگیری‌های مستمری برای دریافت این میزبانی داشت و امیدواریم که با همراهی همه دستگاه‌های مرتبط در استان بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور داشته باشیم.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامل پنج مرحله است که نخستین مرحله آن قابت‌های قهرمانی کشور است. حضور در مسابقات بین‌المللی تعیین شده توسط کادر فنی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره آسیا(قرقیزستان) و کسب سهمیه المپیک در سطح جهان (ترکیه) و مرحله نهایی شامل اعزام به تورنمنت بین‌المللی یا رقابت درون اردویی با نظر کادر فنی برای هر وزن مراحل چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در سه رقابت نام برده شده هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.