کد خبر : 330
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

چه خبر از هواشناسی مازندران ؟

چه خبر از هواشناسی مازندران ؟

سایت دکتر احمد مظفری : هواشناسی با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی از امروز یکشنبه، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در روز دوشنبه به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد. به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای

سایت دکتر احمد مظفری : هواشناسی با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی از امروز یکشنبه، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در روز دوشنبه به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای امروز مازندران در مقایسه با روز گذشته کاهش داشته باشد اما در ۲۴ ساعت آینده شاهد گرم تر شدن هوا خواهیم بود ضمن اینکه در روز دوشنبه در ارتفاعات استان وزش باد به نسبت شدید دور از انتظار نیست.

طبق پیش بینی هواشناسی از اواخر وقت روز دوشنبه با ورود سامانه جدید، وزش باد و رعد و برق ابتدا از ارتفاعات مناطق غرب مازندران آغاز می شود و در روز سه شنبه نیز با گسترش ناپایداری ها، علاوه بر کاهشی شدن دمای هوا، بارش باران، وزش باد و رعد و برق تمام مناطق استان را فرا خواهد گرفت.

هواشناسی و آب و هوای مازندران
هواشناسی و آب و هوای مازندران

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد با گرمتر شدن هوا طی ۲ روز آینده میانگین دمای هوا در روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۶ تا ۲۹، در مناطق غربی بین ۲۵ تا ۲۶ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۴ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان باشد.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که با خروج این سامانه بارشی از اواخر وقت روز سه شنبه، شرایط جوی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پایدار باشد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از شامگاه دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به تدریج با افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در غرب استان نیز با رگبار و رعد و برق پراکنده و در ارتفاعات نیز ابتدا ارتفاعات نیمه غربی ابری و سپس ارتفاعات نیمه شرقی با وزش باد شدید، بارندگی، رعد و برق و در مناطق سردسیر با بارش برف همراه خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه ابری همراه با کاهش دما، بارش باران، در ارتفاعات بیش از ۲ هزار متر با بارش برف، وزش باد و احتمال رعد و برق و از اواخر شب با کاهش ناپایداری و ابر همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۸.۵ و رینه لاریجان با ۱۶.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران درطی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز حدود چهار درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و از امشب با کاهش موج پیش بینی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.