کد خبر : 498
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

کمبود پرستار و ضرورت پیگیری مطالبات پرستاران

کمبود پرستار و ضرورت پیگیری مطالبات پرستاران
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، رفع کمبود پرستار و تثبیت وضعیت شغلی آنان را یکی از مطالبات جدی این قشر دانست و گفت: مجلس باید با جدیت مطالبات این قشر را پیگیری و بر اجرای قوانین این حوزه نظارت کند.

سایت دکتر احمد مظفری : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، رفع کمبود پرستار و تثبیت وضعیت شغلی آنان را یکی از مطالبات جدی این قشر دانست و گفت: مجلس باید با جدیت مطالبات این قشر را پیگیری و بر اجرای قوانین این حوزه نظارت کند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی ضمن تبریک روز پرستار، اظهار کرد پرستاری به دلیل حجم بالای کار و فشارهای روحی و روانی بسیار زیاد، شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران به دلیل شیفت‌های طولانی، اجباری و حساسیت شغلشان با مشکلات زیادی مواجه هستند، افزود: با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با اعلام اینکه شاخص ما ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت است اما در برخی استان‌ها این عدد نیم است، تصریح کرد: فشار کاری ناشی از کمبود پرستار بر دوش پرستاران است و پرستاران تنها قشری هستند که به معنای واقعی ۱۷۵ ساعت اضافه کاری خود را با “کاردکس” پر می‌کنند و مجلس و دولت هر قدمی برای حمایت از این قشر بردارند باز هم کم است.

این مسئول با یادآوری اینکه مجلس یازدهم پیگیری کار بر زمین مانده برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه یعنی قانون تعرفه گذاری را در دستور کار قرار داد، گفت: اگر چه کام پرستاران با اجرای این قانون مانند رتبه بندی معلمان شیرین نشد اما گام رو به جلو و موثری بود.

محسنی بندپی، رفع کمبود پرستار و تثبیت وضعیت شغلی را یکی از مطالبات جدی این قشر دانست و یادآور شد: پرداخت فوق العاده خاص هم باید مدنظر قرار گیرد؛ پرستاران نسبت به دریافتی‌های پایین و شیفت‌های اجباری انتقاد دارند.

وی افزود: در پی تمامی این مشکلات بسیاری از کشورها برای جذب پرستاران ما دام پهن کرده و تمامی موانع سد راه جذب را برداشته‌اند؛ حتی تاکید کردند که نیاز به ارائه مدرک تحصیلی وجود ندارد و اگر اعلام شود که پرستار هستند به راحتی بکارگیری می‌شوند.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر پیش‌بینی پرداخت فوق العاده خاص و تعرفه گذاری پرستاری در برنامه هفتم توسعه هستیم، اظهار کرد: البته رفع کمبود پرستار در بیمارستان‌ها کام پرستاران را بیش از هر چیزی شیرین می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.