کد خبر : 1867
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۰۶

وزیر کشور در بابل: مواد مخدر صنعتی سوغات غرب است

وزیر کشور در بابل: مواد مخدر صنعتی سوغات غرب است

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) وزیر کشور نسبت به مصرف مواد مخدر صنعتی بین جوانان هشدار داد و گفت: مواد مخدر صنعتی و جدید سوغات غرب است و جوانانی که باید کار و تلاش کنند امروز در دام اعتیاد می‌افتند. به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی چهارشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از مرکز

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) وزیر کشور نسبت به مصرف مواد مخدر صنعتی بین جوانان هشدار داد و گفت: مواد مخدر صنعتی و جدید سوغات غرب است و جوانانی که باید کار و تلاش کنند امروز در دام اعتیاد می‌افتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی چهارشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد مازندران در بابل افزود: افراد پس از درمان در مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد باید مشغول به کار شوند و بازگشت به اعتیاد نداشته باشند.

وی بر لزوم سم زدایی معتادان و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان تاکید کرد و گفت: درصد بهبود در این مراکز باید حداقل تا ۸۰ درصد برسد.

وزیر کشور تصریح کرد: ۱۰ مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد با کمک دولت و سپاه در استان های کشور راه اندازی شد و ۱۰ مرکز جدید باید شروع شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت و اصلاح معتادان باید با همکاری همه جانبه عملیاتی شود گفت: معتادی که کنار خیابان و کوچه افتاده را از خودمان بدانیم و با محبت آنان را جذب کنیم.

وحیدی ادامه داد: باید این محبت و پشتیبانی را به افراد درگیر اعتیاد القا و عملی کنی
براساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان مکلف شده‌اند برای ترک اعتیاد به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند.

همچنین در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه فرد معتاد با وجود زمینه مناسب برای درمان و امکانات لازم برای ترک اعتیاد اقدام نکند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد (مرکز ماده ۱۶) چهارشنبه شب با حضور وزیر کشور در بابل به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.