کد خبر : 2072
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

موسسه فرهنگی برای حماسه ششم بهمن آمل

موسسه فرهنگی برای حماسه ششم بهمن آمل

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، از موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب موسسه فرهنگی هنری ششم بهمن آمل در راستای برنامه ریزی و محتوا سازی برای برگزاری مراسم های گرامیداشت این هفته و ترویج این حماسه به نسل آینده خبر داد. به گزارش

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، از موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب موسسه فرهنگی هنری ششم بهمن آمل در راستای برنامه ریزی و محتوا سازی برای برگزاری مراسم های گرامیداشت این هفته و ترویج این حماسه به نسل آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ” قاسم عزیززاده گرجی ” در جلسه شورای اداری شهرستان آمل که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، گفت: با راه اندازی موسسه حماسه ششم بهمن آمل، برنامه ها هدفمندتر و برنامه ریزی‌های دقیق‌تری در راستای محتوا سازی و مردمی کردن برنامه های مناسبتی گرامیداشت حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل در هر سال انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه امسال برنامه‌های گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل به ریاست استاندارمازندران برگزار و پس از آن جلسات متعدد کمیته‌ها درسطح شهرستان‌ها نیز انجام شد، افزود: رویکرد همه برنامه های پیش بینی شده در هفته بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل، مردمی است و دستگاه‌های اجرایی بیشتر نقش نظارتی خواهند داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، با تاکید براینکه با نگاه فرهنگی و هنری به حماسه مردمی ششم بهمن می‌توان در قالب تولیدات انیمیشن، کتاب، شعر، داستان، سرود، نقاشی و دیگر موضوع های مشابه برای نسل کودک، نوجوان و آینده‌ ساز شهرستان و استان، نقش آفرینی کرد، گفت: در راستای پاسداشت و انتقال اهداف مهم ایستادگی مردم هزار سنگر آمل در ششم بهمن سال ۶۰ در مقابل گروهک تروریستی اتحادیه کمونیست به نسل نوجوان وجوان جامعه باید به شکل هنرمندانه‌ای ادای وظیفه کرد تا تاثیرپذیری جامعه هدف نیز بیشتر شود.

حماسه ششم بهمن آمل
حماسه ششم بهمن آمل

عزیززاده گرجی اضافه کرد: درکشور ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حماسه و حوادث زیادی رخ داده که حماسه مردمی ششم بهمن سال ۶۰ مردم آمل به خاطر ویژگی‌های خاص آن که مردمی و مقاومت مردمی بوده، جاودانه و در وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) نیز از مردم شهرآمل نیز قدردانی شده بود.

وی تصریح کرد: حماسه ای که مردم آمل برای پایداری نظام نوپای جمهوری اسلامی در مواجهه با گروهک کمونیست خلق کردند، باید توسط راویان حماسه تببین و به عنوان یک الگوی موفق مقاومت و افتخار این شهر به نسل کودک، نوجوان و آینده این شهرستان، استان و کشور مطرح شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، همچنین به نقش برجسته علما و روحانیون شهرستان آمل نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان به علت پیشینه کهن تاریخی و وجود علامتین مورد توجه جدی است و باید از این موهبت ویژه حق‌شناس بود.

به گزارش ایسنا، در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۶۰ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند.

در آن واقعه تاریخی وحماسی که هرساله درهفته نخست بهمن ماه درشهرآمل با برگزاری ویژه برنامه هایی گرامی داشته می شود، ۴۱ نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.