کد خبر : 2470
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰:۴۹

مازندران رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری

مازندران رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران، گفت: کاهش نرخ بیکاری در این استان به ۵.۱ درصد کاهش یافت که این آمار یک رکورد شکنی محسوب می‌شود و مازندران را به رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری رساند. ‎ سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور دستیار ویژه رییس

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران، گفت: کاهش نرخ بیکاری در این استان به ۵.۱ درصد کاهش یافت که این آمار یک رکورد شکنی محسوب می‌شود و مازندران را به رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری رساند. ‎

سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور دستیار ویژه رییس جمهور در ساری برگزار شد، بیان داشت: میانگین نرخ بیکاری کشور ۷.۶ درصد است که مازندران توانست در حوزه اشتغال و کار آفرینی موفق عمل کند و این آمار را به ۵.۱ درصد برساند.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال در مازندران در سال جاری به ۱۰۴ درصد رسید و ۵۱ هزار نفر امسال در این استان مشغول به کار شدند که از این تعداد ۶ هزار نفر تحصیل کرده بودند و این جهش سبب پیشتازی مازندران در کاهش بیکاری شد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم مازندران در آذرماه به ۴۳.۱ درصد رسیده است، بیان داشت: مازندران در کاهش نرخ تورم هم رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: در این دولت نرخ مشارکت اقتصادی در استان افزایش یافت و با کسب ۴۴.۶ درصد رتبه چهارم کشور از نظر مشارکت اقتصادی دست یافتیم.

حسینی پور، گفت: بر اساس دغدغه های رهبر معظم انقلاب در کاهش نرخ تورم و سیاست های دولت مردمی سیزدهم، مازندران به دستاوردهای خوبی دست یافت.

وی با بیان این مطلب که دستاوردهای دولت سیزدهم و نظام جمهوری اسلامی باید برای مردم بیان شود، ادامه داد: بسیاری از عملکرد مثبت دولت هنوز برای افکار عمومی تشریح نشد که این مهم باید توسط تقویت روابط عمومی ها انجام شود.

استاندار مازندران در این جلسه بیان داشت: امروز ضرورت دارد که سبک زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی برای همه مدیران یک مبنا باشد و آن را سرلوحه کار اداری و زندگی شخصی خود قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که مردمی بودن حاج قاسم یک ویژگی ممتاز است، بیان داشت: همه مدیران مکلف به اجرای این سیاست هستند که با حضور در بین مردم مشکلات آنها را برطرف کنند.

حسینی پور ادامه داد: برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است، باید با جدیت کار و تلاش کنیم و رفع مشکل مردم را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه رییس جمهور دغدغه معیشت مردم را دارد، ادامه داد: دغدغه جدی رییس دولت سیزدهم آن است که تمامی اعضای کابینه و مدیران این دولت در بین مردم حضور یافته و به گره گشایی کارهای آنها بپردازند.

حسینی پور با قدر شناسی از دستور جدی رئیس جمهور برای حمایت از تولید کنندگان برنج در کشور گفت: کشاورزان مازندران با لبیک دغدغه های رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در رونق تولید تلاش کردند و افزایش تولید را در دستور کار قرار دادند و امروز بایدحمایت شوند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان بدون دلیل گاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان قطع نشود.

وی با بیان این مطلب که این واحدهای تولیدی تعهداتی دارند و باید به آن پاسخگو باشند، بیان داشت: بسیاری از این واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تعهد خارجی صادرات انجام می دهند و این مهم مد نظر شرکت گاز مازندران قرار گیرد.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به انتخابات پیش رو فرمانداران با دقت نظارت داشته باشند که نامزدها هزینه های غیر متعارف نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هزینه های غیر متعارف فسادزاست، گفت: برخورد با این هزینه های غیر متعارف در شهرستانها مبارزه با فساد محسوب خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در چهار چوب قانون از دغدغه ها و ماموریت های جدی دولت تا پایان سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.