کد خبر : 781
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲:۱۹

قول مساعدت آیت‌الله آملی‌لاریجانی برای تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران

قول مساعدت آیت‌الله آملی‌لاریجانی برای تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در خدمت و کمک به تکمیل بزرگترین پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس کشور در مرکز مازندران به‌منظور استفاده سریع‌تر جوانان و مردم، دین خود را ادا خواهیم کرد.

سایت دکتر احمد مظفری : آیت‌الله صادق لاریجانی بعدازظهر امروز دوشنبه ۶ آذر ماه در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران و ادای احترام به هشت شهید گمنام ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: شهادت و جهاد در راه خدا برای خود شهید و مجاهد یک تعالی و عروج نیست بلکه فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی عمیق را به‌همراه دارد.

وی از موزه دفاع مقدس نوعی تجلی فرهنگ ایثار و شهادت نامید و افزود: یادآوری دینی که برای استقلال و تعالی کشور از جان خود گذشتند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: مقاومت غزه، لبنان و عراق متاثر از این جریان عظیم فرهنگی و تمدن اسلامی است که اساس آن بر شهادت بنا نهاده شد رنجی که هم‌اکنون آن‌ها متحمل می‌شوند در مسیر جهاد فی سبیل‌الله است.

*مقاومت فرهنگ‌سازی در جهت تقویت مکتب اسلام است

وی همچنین پس از ادای احترام به ساحت هشت شهید خوشنام تدفینی یادمان حفظ آثار مرکز مازندران در جمع پیشکسوتان و بسیجیان، گفت: شهادت مکتب فرهنگ‌ساز جامعه است و باغ موزه دفاع مقدس، نماد و تجلیگاه تمدن سازی فرهنگ شهادت است.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به ضرورت تکمیل سریع باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد: با ایجاد این مرکز فرهنگی و فراهم شدن امکان بازدید جوانان و مردم از این تجلی گاه ایثار و شهادت، فرزندان امروزی مرز و بوم باید از وجود چنین کسانی که برای تعالی اسلام و کشور از جان خود گذشتند مطلع شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایستادگی، مقاومت و نهایتا ایثار و شهارت را فرهنگ‌سازی در جهت تقویت مکتب اسلام دانست که تحولات امروز در غزه تاثیر گرفته از تلاش، آن مجاهدت و رنج در مسیر الی الله و مقاومت است.

وی در خصوص به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی در تکمیل بزرگترین پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس کشور در مرکز مازندران با بر شمردن تلاش‌ها برای فرهنگ‌سازی مقاومت، جهاد و شهادت در جامعه تاکید کرد: ما هم با تلاش خود در خدمت و کمک به تکمیل این پروژه، به‌منظور استفاده سریع‌تر جوانان و مردم، دین خود را ادا خواهیم کرد.

*تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند عزم جدی است

همچنین سردار سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، گفت: مردم پرافتخار استان مازندران نماد ایثار و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس بوده و با ۲۷۴ هزار رزمنده استان مازندران در دوران دفاع مقدس در ۲۴ عملیات خط شکنی و حماسه آفرینی کردند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۴۰۰ جوان پر افتخار این استان جان‌ پاک‌شان را برای عزت اسلام و مردم کشورشان فدا کردند تا امروز، عزت‌مندانه راه شهدا را ادامه بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، پارک موزه دفاع مقدس را نماد ایستادگی و مقاومت مردم استان مازندران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این موزه یاد و راه شهدا را به جوانان و فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه مازندران بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور را دارد و بر ضرورت توجه به این نماد فرهنگی تاکید کرد و افزود: متاسفانه از سال ۸۷ تاکنون این موزه به اتمام نرسیده و تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سردار سلامی ادامه داد: باوجود این موضوع سالانه ۱۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو ، سربازان و فرماندهان نظامی از این موزه بازدید بعمل می‌آورند و تبیین دفاع مقدس در این مکان برای آن‌ها صورت می‌گیرد تا از توطئه‌های دشمن مصون باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان افزود: تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند عزم جدی مسئولان است و از دولت انقلابی آیت الله رئیسی انتظار بیشتری وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.