کد خبر : 2834
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۲۳

تیم بسکتبال آورتا در آستانه انحلال

تیم بسکتبال آورتا در آستانه انحلال

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) شرکت مالک تیم بسکتبال لیگ برتری آورتا ساری در نامه‌ای به رئیس فدراسیون بسکتبال خواستار انصراف از ادامه حضور در مسابقات و انحلال تیم شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم بسکتبال آورتا ساری که امسال به عنوان یکی از ۲ نماینده مازندران در لیگ برتر بسکتبال حضور دارد و طی

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) شرکت مالک تیم بسکتبال لیگ برتری آورتا ساری در نامه‌ای به رئیس فدراسیون بسکتبال خواستار انصراف از ادامه حضور در مسابقات و انحلال تیم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم بسکتبال آورتا ساری که امسال به عنوان یکی از ۲ نماینده مازندران در لیگ برتر بسکتبال حضور دارد و طی هفته‌های اخیر نیز عملکرد خوبی در لیگ برتر ثبت کرده است، در تصمیمی عجیب از سوی مدیران شرکت مالک تیم در آستانه انحلال قرار گرفته است.

تیم بسکتبال آورتا اردیبهشت امسال و پس از انصراف تیم بسکتبال گل‌گهر از حضور در مسابقه رده‌بندی لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد و همراه با تیم بسکتبال کاله از مازندران در بالاترین سطح بسکتبال کشور حضور یافت.

در نامه‌ای که با تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ و مهر و امضای شرکت مالک تیم آورتا منتشر شد خطاب به رئیس فدراسیون بسکتبال نوشته شده است:

«با عنایت به تضییقات مالی و عدم دستیابی به منابع پیش‌بینی شده با توجه به اوضاع اقتصادی جاری کشور این شرکت قادر به انجام هزینه‌های جاری تیم نبوده و از ادامه تیم‌داری انصراف و بدینوسیله درخواست انحلال تیم آورتا را داریم.»

این درخواست در حالی ارائه شده که آورتا در نخستین تجربه لیگ برتری‌اش عملکرد قابل دفاعی ارائه کرده و اکنون پس از ۱۵ هفته با هشت برد و کسب ۲۳ امتیاز در رتبه هفتم جدول ۱۲ تیمی لیگ برتر بسکتبال قرار دارد.

آورتا هفته گذشته پانزدهمین مسابقه فصل را در مشهد و مقابل تیم قعرنشین رعد پدافند مشهد برگزار کرد و موفق شد میزبان خود را با نتیجه ۹۳ – ۶۵ شکست داد و هشتمین برد فصل را کسب کرد.

آورتا ساری در ۲ هفته اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و توانست ۲ تیم خوب لیگ را شکست دهد. سیامک ویسی و بازیکنانش پس از شکست مقابل کاله در هفته دوازدهم، سیزدهمین مسابقه فصل را در تهران با شگفتی‌سازی و پیروزی ۸۴ – ۸۱ مقابل تیم قدرتمند مهرام به پایان رساند. این تیم در هفته چهاردهم مسابقات نیز توانست تیم رتبه ششمی پالایش نفت آبادان را در آمل با نتیجه ۷۶ – ۷۱ شکست دهد.

یکی از مشکلات جدی این تیم در لیگ برتر خانه‌به‌دوشی است. این تیم از ابتدای فصل به دلیل آماده نبودن سالن سید رسول حسینی برای میزبانی از مسابقات بسکتبال لیگ برتر، به ناچار در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل و ورزشگاه خانگی تیم بسکتبال کاله از حریفان میزبانی کرد. به همین دلیل نیز از حمایت هواداران ساروی‌ در مسابقات خانگی محروم ماند.

فدراسیون بسکتبال هنوز پاسخی به این درخواست مالک تیم آورتا ساری نداده است. با توجه به این‌که فقط هفت بازی تا نیم‌فصل دوم لیگ باقی مانده و کناره‌گیری آورتا از مسابقات می‌تواند در جدول تاثیرگذار باشد، مشخص نیست که فدراسیون با این درخواست موافقت کند.

جدول لیگ برتر بسکتبال
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.