کد خبر : 2451
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰:۱۵

برگزاری کنگره بانوان تمدن ساز مازندران در ساری

برگزاری کنگره بانوان تمدن ساز مازندران در ساری

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران به حضور فعالانه بانوان استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند. سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در دومین “کنگره بانوان تمدن ساز مازندران” که در ساری برگزار شد، افزود: مشارکت زنان در دفاع از انقلاب اسلامی و

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران به حضور فعالانه بانوان استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند.

سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در دومین “کنگره بانوان تمدن ساز مازندران” که در ساری برگزار شد، افزود: مشارکت زنان در دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چشم جهانیان را خیره کرد.

وی با اشاره به نقش بانوان در کانون خانواده و تربیت نسل دینی، افزود: اسلام به جایگاه زنان پرداخت و برای آنان ارزش قائل شد.

استاندار مازندران با اشاره به ۲ رویکرد اسلامی و غربی در تعریف زنان گفت: در رویکرد غربی، به زنان نگاه سود و لذت‌ جویی دارند اما در رویکرد اسلامی، نگاه به زنان نگاه منطقی و استدلالی است و در برخی از موارد جنسیت را کاملا نادیده می‌گیرد و تنها به کرامت انسانی توجه دارد.

وی به نقش بی‌بدیل زنان مازندران در ارتقای اقتصاد و حوزه تولید و کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنان مازندران هم‌پای مردان این دیار در توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۷۰ درصد از دانشجویان مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان نخبه استانی زیادی در استان وجود دارند که علاوه بر مازندران، کشور نیز از ظرفیت این افراد بهره‌گیری می‌کند.

وی به نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مادران این سرزمین علاوه بر نقش مادری در تربیت فرزندان و پرورش انسان‌های بزرگ چون مدال‌اوران، ورزشکاران نقش مهمی دارند البته نمی‌توان نقش محوری پدر را نادیده گرفت.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران
سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران

حسینی‌پور به مناصب مدیریتی زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۸ درصد از کارمندان جامعه از قشر بانوان هستند.

استاندار مازندران افزود:باید با معرفی زنان نخبه و تاثیرگذار به دنیا نشان دهیم که زنان جامعه ما دارای عزت و جایگاه والای انسانی هستند.

وی به مسئله جوانی جمعیت به عنوان مسئله اول استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران از منظر جوانی جمعیت در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که دچار بحران هستیم.

حسینی‌پور به اهمیت این موضوع پرداخت و از همه دستگاه‌های استان خواست در این زمینه با امور بانوان خانواده استانداری مازندران همکاری داشته باشند.

وی گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند و در ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بانوان در شور و شکوه انتخابات نقش اثرگذاری دارند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نقش زنان و مادران در خانواده و تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: حضور پررنگ زنان از ابتدای خلقت وجود داشته و حتی در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند؛ شیرزنان و مادرانی که فرزندانی چون سردار سلیمانی‌ها پرورش دادند.

فرشته پازوکی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران
فرشته پازوکی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران

فرشته پازوکی گفت: امروز هم در جنگ نرم و ترکیبی باز هم بانوان ما نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

وی از حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگوی تمام جهانیان با تاسی از سیره گفتاری و عملی یاد کرد و افزود: همین ویژگی باعث می‌شود که زنان ایران اسلامی نیز با تاسی از این بانوی بزرگوار «ایران قوی» را بسازند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا با هر شگردی این نقش را کم‌رنگ کند این در حالیست که نقش مادر مثل قرآن کریم تربیتی است و استکبار جهانی می‌خواهد آن‌را وارونه جلوه کند و می‌خواهند نسخه گرفتاری خود را برای بانوان سرزمین ما بپیچند اینجاست که وظیفه بانوان ما مضاعف می‌شود.

دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار امروز هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر در سراسر کشور به صورت هم‌زمان در حال برگزاری است.

این کنگره با هدف اعتلای نقش زن، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده در پی شناسایی زنان تاثیرگذار جامعه در هشت عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکم‌رانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش است. / ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.