کد خبر : 1325
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

امام خمینی و انتخابات / مبارزه انتخاباتی، بدگویی و کارشکنی نیست

امام خمینی و انتخابات / مبارزه انتخاباتی، بدگویی و کارشکنی نیست

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در توصیه‌ای اکید به نامزدهای نمایندگی مجلس و ستادهای انتخاباتی آنان تاکید کردند: «مبارزه انتخاباتی این نیست که به دیگران بد بگویید و کارشکنی کنید.» به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید روح‌الله موسوی خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور مردم پای صندوق‌های رای و

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در توصیه‌ای اکید به نامزدهای نمایندگی مجلس و ستادهای انتخاباتی آنان تاکید کردند: «مبارزه انتخاباتی این نیست که به دیگران بد بگویید و کارشکنی کنید.»

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید روح‌الله موسوی خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور مردم پای صندوق‌های رای و رای به نمایندگان صالح و کاردان را از وظایف شرعی و عقلی آنان می‌دانستند.

گزیده سخنان ایشان درباره ضرورت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت‌شان در انتخابات را در ادامه بخوانید.

*یکی از وظایف مهم شرعی و عقلی ما برای حفظ اسلام و مصالح کشور حضور در حوزه‌های انتخابیه و رای دادن به نمایندگان صالحِ کاردان و مطلع بر اوضاع سیاسی جهان و سایر چیزهایی که کشور به آنها احتیاج دارد می‌باشد، چه از روحانیون باشند، چه نباشند.

*ملت شریف باید بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی ( انتخابات مجلس شورای اسلامی) خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسئولیت عظیم است.

*اشخاصی را که انتخاب می‌کنید سوابقشان را مطالعه کنید در زمان سابق چه جور بودند در زمان انقلاب چه جور بودند از اول انقلاب تا حالا چه جور بودند، از اول انقلاب تا حالا چه جور بودند، سوابق خانوادگیشان چه هست،عقایدشان چه هست، مقدار معلوماتشان چه هست.

*نگویید که دیگران رای می‌دهند من هم باید رای بدهم، تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که کنار مزرعه خودش کار می‌کند باید رای بدهد، تکلیف است این یک تکلیف الهی است.

*همه شما، همه ما، زن و مرد و هر مکلف همانطور که باید نماز بخواند همانطور باید سرنوشت خودش را تعیین کند.

*آزاد هستید و رضای خدا را در نظر بگیرید و توجه به خدا داشته باشید. پای صندوق‌ها بعد از اینکه اعلام کردند، تشریف ببرید و رای خودتان را بدهید، این رای به اسلام است.

*من امیدوارم که ملت شریف ایران در این امر مهم الهی که منحرفان از هر چیزی بیشتر با آن مخالفت کرده و این نیز از اهمیت آن است، یک دل و یک جهت در روز انتخابات به سوی صندوق‌ها هجوم برند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

*توجه داشته باشید رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و زمین خواران و صدر نشینان مرفه و غرق در لذت و شهوات که تلخی محرومیت رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.

امام خمینی و انتخابات
امام خمینی و انتخابات

*من از همه قشرها، از همه ملت می‌خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور خصوصاً انتخابات حفظ کنند و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی بکنند.

*انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات، منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهنِ حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیماً رای خود را در صندوق بیندازند و به احدی اعتماد نکنند که فرصت طلبان در کمین هستند.

*شما اگر سطح رایتان از زمان سابق، خدای ناخواسته کمتر بشود بوق‌های تبلیغاتی خارج و شکست خورده فراری به خارج، خواهند گفت که ایران از اسلام و از جمهوری اسلامی رو برگردانده است و این تبلیغ در همه جا خواهد شد.

این ممکن است در دنیا پایه‌های این جمهوری را سست کند و این یک تکلیفی است که ما نگذاریم این نهضت و این انقلاب سست بشود تا آنکه به آن پیروزی نهایی برسد و اسلام و احکام قرآن به همه معنا در این کشور پیاده بشود.

*و اما چیزی که از همه این‌ها مهمتر است اینکه چه آنهایی که به مجلس راه یافته‌اند و خادم منتخب شده‌اند و چه آنها که به وظیفه خود عمل کرده‌اند ولی به مجلس راه نیافته‌اند و همچنین طرفداران هر دو گروه باید بدانند که همه این امور اعتباری و زودگذر است و همه در محضر حق هستیم و آنچه در صحیفه کردار ما ماندنی است اعمال و رفتار ما و آنچه موجب سعادت و جاودانگی ما می‌شود، صفای معنویت و ثمرات خلوص بندگی است.

امام خمینی و انتخابات
امام خمینی و انتخابات

*رقابت‌های انتخاباتی هرگز نباید موجب تفرقه و جدایی شود.

*امروز مسئولیت به عهده ملت است. ملت اگر کنار بنشینند و اشخاص مومن و اشخاص متعهد اگر کنار بنشینند، اشخاصی که نقشه کشیده‌اند برای این مملکت از چپ و راست وارد مجلس میشوند و تمام مسئولیت به عهده ملت است.

*از آقای کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی و انسانی را در تبلیغ برای کاندیداهای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری کنند.

*حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن به خصوص مومنِ عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است.

*تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی سعی کنند تبلیغات انتخاباتی در چهارچوب تعالیم و اخلاق عالی اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری شود.

*باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در انتخابات حریم مسائل اسلام رعایت نشود چگونه منتخب، حافظ اسلام می‌شود؟ باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نشود.

*اشخاصی که متعهد هستند، اشخاصی که سالم هستند، اشخاصی که بصیرت دارند و هیچ انحراف ندارند و در صراط مستقیم انسانیت هستند به مجالس و مجلس شورا بفرستیم تا اینکه ان شاءالله اسلام به آن معنایی که هست، اسلام به این حقیقتی که هست در ایران پیاده بشود.

*به مجرد اینکه یکی بخواهد وکیل بشود اما ملت او را وکیل خود نکنند، نباید یک دفعه قلم‌ها را بردارند و بر ضد اصل انتخابات چیز بنویسند یا به اصل انتخابات حمله کنند. اگر شکایتی دارند خب شکایتشان را رسیدگی کنند. هیاهو درست کردن به جز اینکه راه خیانتکارها باز بشود، چیز دیگری نیست.

*اگر کسی بخواهد در کشور خدمتگزاری کند، در مجلس یک جور می تواند خدمت کند و در خارج از مجلس هم یک جور. مگر همه اهالی ایران توی مجلس هستند؟

مخالفین شما و مخالفین جمهوری اسلامی امروز دارند برای انتخابات و ایجاد نفاق، تهیه می‌بینند و این یک خطری است برای کشور ما.

امام خمینی و انتخابات
امام خمینی و انتخابات

*مردم را توجه بدهید به اینکه شما می‌خواهید اسلام را حفظ کنید. باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند و متعهد به اسلام باشند. نباید بازیگر باشند و به شرق و غرب توجه کنند.

*مردم را برای انتخابات باید آزاد گذاریم و نباید کاری کنیم که فردی بر مردم تحمیل شود. به حمدالله مردم ما دارای رشد دینی و سیاسی مطلوبی هستند و خود، افراد متدین و درد مستضعفان چشیده و آگاه به مسائل دینی و سیاسی و همگام با محرومین را انتخاب خواهند کرد.

اگر احتمال بدهید که به واسطه تبلیغات انتخاباتی ما، اسلام و جمهوری اسلامی در خطر بیفتد، باید آنجور تبلیغاتی که خطرناک است، دست از آن برداریم برای اینکه ضد اسلام است و گاهی با اسم اسلام یا با توهم اسلامی بودن یک اموری انجام می‌گیرد که بر خلاف اسلام است.

ممکن است شیاطین در بین مردم بیفتند و آنقدر تزریق کنند که تکلیف شرعی معین کنند برایتان، که باید با فلان مقام یا فلان امر مخالفت کنیم، بیدار باشید.

*شمایی که خودت را کاندید انتخابات کردی آیا قدرت این را داری که به کشورت درست خدمت کنی یا قدرت خودت را بالاتر از دیگران می‌دانی؟

انتخابات با شکوه
انتخابات با شکوه

*تویی که برای انتخابات تبلیغ می‌کنی آیا تبلیغ خودت را می‌کنی یا برای اسلام تبلیغ می‌کنی؟

اگر برای رسیدن به مجلس است و دلت می‌خواهد مجلس بروی می‌گویی مجلس یک مقامی است در این صورت تبلیغ برای خودت است که همان تبلیغ برای شیطان است.

*گروه‌هایی که متعهد و معتقد به جمهوری اسلامی و خدمتگزار به اسلام هستند در مبارزات انتخاباتی کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهایشان رعایت کنند و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامی داشته باشند و از تفرقه و کدورت شدیداً اعتراض کنند که تفرقه و تشتت، دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب می‌کند و موجب تبلیغات سوء می‌شود.

*مقدرات کشورتان را به دست کسانی بدهید که برای کشور شما مفیدند از حیث سیاست، اقتصاد و از حیث همه چیز.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.