کد خبر : 2669
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲:۲۵

افزایش پایگاه‌های رشد علم و فناوری مازندران

افزایش پایگاه‌های رشد علم و فناوری مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران توجه به نخبگان را از رویکردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: پایگاه‌های رشد علم و فناوری مازندران در دولت سیزدهم از یک به ۱۰ مرکز افزایش یافت. به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدحسینی پور روز شنبه در نشست با نخبگان مازندرانی و برترین های

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) استاندار مازندران توجه به نخبگان را از رویکردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: پایگاه‌های رشد علم و فناوری مازندران در دولت سیزدهم از یک به ۱۰ مرکز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدحسینی پور روز شنبه در نشست با نخبگان مازندرانی و برترین های کنکور سراسری این استان در ساری افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تنها یک مرکز رشد در استان فعال بود که با حمایت های دولتمردان اکنون به ۱۰ مرکز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت های دولت مردمی سیزدهم، اعتبارات مطلوبی در اختیار پارک علم و فناوری مازندران قرار خواهد گرفت و این پارک به یکی حرفه ای ترین پارک ها در سطح کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه ها در ۲ سال گذشته بیشترین توجه به نخبگان شده است و این وضعیت نیز کماکان تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: باید از ظرفیت جامعه نخبگان در راستای توسعه بیش از پیش کشور و از جمله مازندران استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه مردم این استان بالقوه نخبه هستند و از دیرباز نیز مورد هدف جنگ نرم استعمارگران قرار داشتند، تصریح کرد: مازندران در عرصه های علمی در سطح کشور و ملی نقش پررنگی دارد.

حسینی پور بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان در راستای استفاده از ظرفیت بالای نخبگان تاکید کرد و گفت: جایگاه نخبگان آنگونه که شایسته این افراد باشد در استان دیده نشده است و ما مسئولان در برابر جامعه نخبگانی، کم کاری کرده ایم.

وی با بیان اینکه امروز در تحولات جهانی، مباحث دانش بنیان و فناوری های جدید، دولت ها را به سمت رقابت بزرگ جهانی سوق داده است، افزود:‌ با کمک و همراهی نخبگان مازندران رشد اقتصادی این استان پس از ۱۰ سال منفی بودن اکنون به ۴.۱ درصد افزایش یافت و نرخ تورم نیز ۱.۵ درصد کمتر از میانگین کشور شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به نخبگان ایرانی توجه ویژه ای دارند و کسب مدال های مختلف در رقابت های بین المللی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: از ظرفیت های نخبگان برای تامین رفاه و آسایش مردم به درستی استفاده نشده است.

استاندار مازندران از راه اندازی هفت کارگروه برای استفاده از ظرفیت نخبگان در دانشگاه های این استان خبرداد و تاکید کرد که هر نخبه ای که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشته باشد مورد حمایت جدی شخص اینجانب قرار خواهد گرفت.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران از ظرفیت بسیار زیادی برای حضور نخبگان در عرصه های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ریل گذاری مناسبی برای افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه دریای خزر ایجاد شده است و حضور نخبگان در این عرصه می تواند تحول ساز باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی استان در چند سال آینده باید توسط نخبگان طراحی و به تدریج نیز عملیاتی شود، گفـت: خودرو تمام برقی توسط نخبگان مازندرانی در دانشگاه نوشیروانی طراحی و ساخته شده و در آینده نیز رونمایی می شود.

وی با اشاره به زمینه فعالیت نخبگان مازندرانی در عرصه های مختلف، با بیان اینکه با توجه به وجود ظرفیت های فراوان و نخبگان زیاد، وضعیت این استان نباید اینگونه باشد، گفت: نخبگان باید در عرصه های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی های مهم فعال شوند تا این استان به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی گفت: جامعه نخبگان استان باید مطالبه گر باشند و با ایجاد ریل گذاری منطقی، نقش مهم و موثری در توسعه و پیشرفت روزافزون استان ایفا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.