کد خبر : 611
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

طرح راهداری زمستانی مازندران با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات

طرح راهداری زمستانی مازندران با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات

سایت دکتر احمد مظفری : معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانی گفت: ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به امکانات مورد نیاز برای اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی مازندران تجهیز شدند. محسن محمدنژاد روز جمعه در گفت و گو با

سایت دکتر احمد مظفری : معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانی گفت: ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به امکانات مورد نیاز برای اجرای طرح راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی مازندران تجهیز شدند.

محسن محمدنژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این ماشین آلات شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف روب، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.
وی اظهار داشت: همسو با اجرای طرح راهداری زمستانی، ۳۵۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۲ باب راهدارخانه مرکزی، ثابت و سیار و ۳۳ گروه راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخش زیادی از این نیروها از ابتدای آبانماه در راهدارخانه‌های بین راهی مازندران مستقر شده‌اند.
وی با ببان اینکه برای جلوگیری از یخ زدگی جاده ها، نمک، شن و ماسه به میزان کافی در راهدارخانه‌های استان دپو شده است، تصریح کرد:‌ همه ساله در نیمه اول سال نسبت به تهیه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای راهدارخانه‌های زمستانی استان اقدام می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران بیان کرد: همچنین ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دیگر نیز در ایام اجرای طرح راهداری زمستانی به صورت استیجاری از بخش خصوصی تامین خواهد شد که تاکنون مخلوط نمک و شن در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.
محمدنژاد، طول راه های ارتباطی این استان که نیاز به عملیات برف روبی دارند را سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در راستای انجام وظایف ذاتی خود با بسیج همه‌جانبه همکاران و بکارگیری تمام امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پر تردد نسبت به خدمات رسانی به کاربران جاده‌ ای اقدام می کند.
وی همچنین از آماده‌سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی مازندران خبرداد و افزود: همسو با اجرای طرح راهداری زمستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امداد و نجات با استقرار در راهدارخانه های استان به کابران جاده ای خدمات ارایه می دهند.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند در هر ساعت از شبانه روز از طریق تماس با تلفن گویای ۱۴۱، از وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی استان اطلاع کسب کنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.