کد خبر : 478
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

مازندران شناسی در کتابخانه های عمومی مازندران

مازندران شناسی در کتابخانه های عمومی مازندران

سایت دکتر احمد مظفری :مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: افرادی که دارای کتاب هایی پیرامون مازندران شناسی هستند کتاب های خود را به کتابخانه مرکزی استان اهدا کنند و یا این نهاد آمادگی دارد این کتاب ها را از صاحبانش بخرد. به گزارش ایرنا، کتابخانه در دست ساخت مرکزی ساری دارای بخش‌های مختلفی از

سایت دکتر احمد مظفری :مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: افرادی که دارای کتاب هایی پیرامون مازندران شناسی هستند کتاب های خود را به کتابخانه مرکزی استان اهدا کنند و یا این نهاد آمادگی دارد این کتاب ها را از صاحبانش بخرد.

به گزارش ایرنا، کتابخانه در دست ساخت مرکزی ساری دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش امانت، پیشخوان، سالن مطالعه عمومی و vip، بخش بزرگ کودک با کارکرد فرهنگی مختلف برای خردسالان و کودکان، بخش اتاق علم، ویژه نوجوانان که محلی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، عمومی و خصوصی است.

این کتابخانه همچنین دارای قسمت‌هایی مانند اتاق پژوهشگران، سالن همایش، فروشگاه‌های کتاب، کافی‌شاپ، بخش خدمات مرجع، نشریات، بوم‌گردی و بخش‌های ارائه خدمات به سالمندان و گروه‌های خاص است.

بنا به اعلام اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، کلنگ اجرای کتابخانه مرکزی ساری در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد و عملیات اجرایی ان در سال ۱۳۹۲ در زمینی با وسعت هفت هزار و ۲۰۰ متر وسعت آغاز شد.
نرجس خاتون مهدیانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی مازندران ۷۰ درصد است و با تخصیص اعتبارات لازم هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه قرار است این کتابخانه ۴۰ نوع خدمات به مراجعه کنندگان ارائه کند، ادامه داد:‌ مازندران شناسی یکی از بخش های این کتابخانه مطرح و بزرگ استان به شمار می رود.

مازندران شناسی در کتابخانه های عمومی مازندران
مازندران شناسی در کتابخانه های عمومی مازندران

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهارداشت:‌ برای غنی کردن منابع این بخش از کتابخانه مرکزی طی فراخوانی از افراد که کتاب هایی در حوزه مازندران و مازندران شناسی دارند درخواست شد تا در صورت تمایل کتاب های خود را اهدا کنند.

وی همچنین گفت:‌ همچنین این نهاد آمادگی دارد کتاب هایی با موضوع مازندران را از صاحبانشان بخرد تا بدین نحو بخش مورد نظر از نظر منابع غنی و پُربار شود.

به گفته مهدیانپور تمامی اقدامات لازم برای تامین منابع کتابخانه پیش از زمان افتتاح آن در حال انجام است و در همین راستا ۱۵ هزار جلد کتاب از طزف نهاد کتابخانه های عمومی کشور تامین شده است.

مازندران ۱۲۰ واحد کتابخانه های عمومی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.