کد خبر : 2750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۳:۰۳

فرمانده انتظامی مازندران و دو رویکرد جدید پلیس

فرمانده انتظامی مازندران و دو رویکرد جدید پلیس

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) فرمانده انتظامی مازندران در آیین معارفه رئیس دفتر تحقیقات کاربردی استان، گفت: جامعه محوری و دانش‌بنیانی، رویکرد و قلمرو جدید پلیس است. سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در آیین معارفه رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان که با حضور فرماندهان، مسئولان و مدیران انتظامی استان در سالن “شهید

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) فرمانده انتظامی مازندران در آیین معارفه رئیس دفتر تحقیقات کاربردی استان، گفت: جامعه محوری و دانش‌بنیانی، رویکرد و قلمرو جدید پلیس است.

سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در آیین معارفه رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان که با حضور فرماندهان، مسئولان و مدیران انتظامی استان در سالن “شهید سلیمانی” ستاد انتظامی استان برگزار شد به تشریح ماموریت ها و رسالت این مرکز تحقیقاتی و کاربردی در پلیس پرداخت .

وی تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم این مرکز تحقیقاتی، بهره‌گیری از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و انتظامی، متناسب با اولویت‌های پژوهشی است که سالانه با همکاری فراجا تدوین و پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به ماموریت ها و وظایف مهم دفترتحقیقات کاربردی پلیس در حوزه پژوهشی، اظهار کرد: تالیف، ترجمه، طرح های تحقیقات صنعتی و غیرصنعتی، فعالیت‌های دانشی شامل، میزگردهای علمی، اتاق فکر، سخنرانی وهمچنین برنامه‌های پژوهشی و دانشی از جمله ماموریت های این مرکز بوده که باید دنبال شود.

سردار مفخمی با تاکید بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌ دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه نیازهای پژوهشی این مرکز، افزود: این بهره گیری در قالب کسر خدمت به محققان مشمول و سربازان در چارچوب دستورالعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی فراجا واگذار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندارن در پایان این مراسم طی حکمی کارمند رتبه ۱۴ “سید مهدی خاکزادیان” دارای مدرک دکترا و عضو هیئت علمی دانشگاه، مولف بیش از ۱۰ عنوان کتاب و ۵۰ عنوان مقالات علمی و پژوهشی را به عنوان رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان منصوب کرد.

رسیدساز جعلی و ۲۰ فقره کلاهبرداری میلیاردی در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری ۲ کلاهبردار که از طریق ارائه رسید جعلی یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند، خبر داد.

سرهنگ “سیدجعفر افضلی” در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی از شهروندان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده، مشخص شد، متهمان با خرید کالا از شهروندان و ارائه رسید پرداخت وجه با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز جعلی از شهروندان بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مشابه، موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات صورت گرفته، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ افضلی خاطرنشان کرد: این متهمان که غیربومی شهرستان بودند در تحقیقات بعمل آمده به ۲۰ فقره کلاهبرداری به این روش در شهرهای بابلسر، فریدونکنار، قائمشهر اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس بابلسر به شهروندان توصیه کرد که باید توجه داشته باشند که در معاملات و داد و ستدها صرفاً به رسید ارائه شده توسط خریدار اعتماد نکرده و با فعال‌ سازی سامانه پیامکی حساب بانکی خود و بررسی حساب بانکی از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

پلمب لابراتور ماساژ و آب درمانی غیر مجاز در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از پلمب واحد درمانی غیرمجاز “ماساژ درمانی خانگی” در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمود کلوانی” با اعلام این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان ماساژور و ایجاد مرکز غیرمجاز آب درمانی و ماساژ بانوان در ساختمان مسکونی؛ بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات پلیس بیانگر این بود که متهم اقدام به درمان دیسک کمر، آرتروز، زخم بستر و غیره به وسیله ماساژ درمانی بدون مجوز پزشکی در واحد مسکونی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس به محل مورد نظر اعزام و مرکز غیرمجاز وی را پلمب کردند.

سرهنگ کلوانی ضمن بیان بازدید ۳۵واحد صنفی و پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان گلوگاه تصریح کرد: شهروندان برای درمان به مراکز درمانی معتبر مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.