نماد سایت دکتر احمد مظفری

کاهش ۲ درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی در مازندران

آمار مرگ و میر تصادف در مازندران

آمار مرگ و میر تصادف در مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی ۹ ماهه امسال ۴۷۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی افزود: بر اساس آمارها، ۳۸۵ نفر از تلفات تصادفات ۹ ماهه امسال را مردان و ما بقی را زنان تشکیل داده‌اند.

شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۶۲، بابل با ۵۵ و ساری با ۵۱ فوتی و کمترین آن شهرستان میاندرود با ۳ فوتی گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: از ۴۷۲ کشته تصادفات ۹ ماهه، ۳۳۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی و ۱۳۳ نفر در حوادث درون شهری گزارش شده است.

افزایش ۷ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه یک‌هزار و۹۲۱ نفر در نه ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند، تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و گفت: برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، دستگاه های اجرایی استان فرهنگ سازی کرده و با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

خروج از نسخه موبایل