نماد سایت دکتر احمد مظفری

واردات سه میلیون تُن کالا از طریق گمرکات مازندران

گمرکات استان مازندران

گمرکات استان مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با بیان این که، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود سه میلیون تُن کالا از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد، گفت: این استان از این حیث رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران، ‌امیر جمشیدی روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: در هشت ماهه امسال، گمرکات مازندران از نظر وزنی دومین و از نظر ارزش کالاها سومین گمرک وارد کننده کالاهای اساسی کشور است.

وی اظهارداشت: در این مدت ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار تن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص ۹۴ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۱ درصدی در وزن و ۸۹ درصد افزایش در ارزش داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی، گندم دامی، جو دامی و خوراک آماده دام را اقلام عمده کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران اعلام کرد.

وی میزان کل واردات هشت ماهه سال جاری را سه میلیون و ۴۱ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۸۱ میلیون دلار برشمرد و گفت : این میزان از واردات از طریق گمرکات مازندران به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۹۶ درصدی در وزن و ۷۱ درصدی در ارزش را نشان می دهد.
جمشیدی ادامه داد: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت ذرت دامی با ۵۶۶ میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با ۵۱۸ میلیون دلار، جو دامی با ۲۹۹ میلیون دلار وکک نفتی با ۵۴ میلیون دلار و گندم با ۳۰میلیون دلار بودند.

وی گفت‌: پنج کشور عمده مبدا کالاهای وارداتی به ترتیب امارات متحده عربی با ۶۰۲ میلیون دلار، ترکیه با ۴۱۲ میلیون دلار، روسیه با ۲۲۷ میلیون دلار، انگلستان با ۸۳ میلیون دلار و عمان با ۶۶ میلیون دلار است.

براساس این گزارش درآمد وصولی گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی با رشد ۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال بوده است.

خروج از نسخه موبایل