کد خبر : 1610
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۳۸

صدور مجوز برای دهکده تندرستی و سلامت رامسر

صدور مجوز برای دهکده تندرستی و سلامت رامسر

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: مراحل اداری و صدور مجوز دهکده تندرستی و سلامت رامسر بزرگترین طرح گردشگری سلامت مازندران به پایان رسید و به زودی عملیات اجرایی این طرح با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری بخش خصوصی در رامسر آغاز می‌شود. به گزارش خبرنگار

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: مراحل اداری و صدور مجوز دهکده تندرستی و سلامت رامسر بزرگترین طرح گردشگری سلامت مازندران به پایان رسید و به زودی عملیات اجرایی این طرح با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری بخش خصوصی در رامسر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جذب سرمایه‌گذار خارجی در مازندران به ویژه برای رونق اقتصاد گردشگری از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و طی ۲ سال اخیر نیز با توجه به ظرفیت‌های ممتاز مازندران در جنبه‌های مختلف پزشکی و گردشگری با جدیت دنبال شد.

در همین راستا نیز پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای طرح بزرگ گردشگری سلامت در رامسر مورد توجه قرار گرفت که پس از شناسایی سرمایه‌گذار خارجی و انتخاب مکان مناسب برای بزرگترین طرح گردشگری سلامت، به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران اکنون با پایان فرآیند اداری برای اجرای سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری ) هشت هزار میلیارد ریالی) عملیات اجرایی این طرح بزرگ به زودی در منطقه “گرسماسر” رامسر آغاز خواهد شد.

حسن خیریانپور اظهار کرد: با توجه به اتمام مراحل اداری و صدور مجوزها، کلنگ آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه گردشگری استان مازندران با عنوان دهکده تندرستی و سلامت، به زودی در منطقه گرسماسر شهرستان رامسر به زمین زده می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم گسترده گردشگر داخلی و خارجی اجرای این طرح بزرگ گردشگری سلامت در مازندران یک ضرورت است که در این دولت پیگیری شد و اکنون در آستانه اجرایی شدن قرار دارد.

این مسوول تصریح کرد: برای اجرا شدن این طرح تلاش‌های زیادی صورت گرفت و استاندار مازندران تمام تلاش خود را به کار بست تا سرمایه‌گذار خارجی این طرح مهم را اجرا کند.

به گزارش ایرنا، مازندران که هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و ده‌ها هزار گردشگر خارجی است، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق گردشگری سلامت دارد که وجود این ظرفیت‌ها نیز اهمیت سرمایه‌گذاری در این حوزه را بیشتر از سایر استان‌ها نمایان می‌کند.

این استان با استقرار ۲ دانشگاه مستقل علوم پزشکی مازندران و علوم پزشکی بابل دارای پزشکان مجرب و با تجربه‌ای است و بسیاری از بیماران کشورهای عربی و آسیای میانه برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند. اعتماد به پزشکان ایرانی و پرداخت هزینه درمان مناسب برای بیماران خارجی، مازندران را با توجه به جاذبه‌های گردشگری‌اش به مقصد مناسبی برای گردشگران سلامت تبدیل کرده است. مسئولان این استان نیز در صدد ایجاد ۲ شهر سلامت در رامسر و ساری هستند که با تمام امکانات زیرساختی بتوانند پذیرای گردشگران خارجی باشند.

گردشگری سلامت یا health tourism که با عناوین “توریسم درمانی” و “توریسم سلامت” هم از آن یاد می‌شود، فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمدهای چشمگیر ارزی و توسعه اقتصادی است. بنا به گفته فعالان حوزه گردشگری سلامت، هر گردشگر سلامت دست کم سه برابر یک گردشگر عادی ارزآوری داشته و ۲ برابر آنها شغل ایجاد می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.