نماد سایت دکتر احمد مظفری

سخنان نماینده ولی‌فقیه در مازندران در جلسه شورای اداری

سخنان نماینده ولی فقیه در مازندران

سخنان نماینده ولی فقیه در مازندران

جلسه شورای اداری مازندران با حضور آیت الله رئیسی، رئیس محترم جمهور برگزار شد در این جلسه آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران مسائل و مشکلات اساسی استان را مطرح کرد که مهمترین محورهای مطرح شده به شرح زیر است :

✏️مازندران اولین حکومت شیعی با نام اهل بیت (ع) را تشکیل داد و در دوران دفاع مقدس هم بسیار نقش آفرین بوده است.

✏️همین که در این دولت حدود ۹هزار واحد تولیدی راکد احیا شد و در مازندران هم جشن خودکفایی ۳۹۵ واحد برگزار شده و در ۱۰ سال قبل از این دولت ۱۲درصد از مزار شهدا ساماندهی شده بود و در دولت سیزدهم ۲۴ درصد بهسازی و نوسازی شده یعنی عملکردها نشان‌دهنده رویکردها هستند.

✏️از کشاورزی شروع می‌کنیم آدم دلش می‌سوزد که تولیدات مرکبات و کشاورزی فراوان اما این محصول به‌خاطر عدم صادرات مناسب و صنایع تبدیلی روی دست بماند و بپوسد و یا با شگردها، نفوذ رانت‌خواران و مافیای دلال در سر قیمت زده شود و با استفاده از ارز فسادآور ترجیحی و مجوز واردات دو کیلو برنج به ازای خرید یک کیلو برنج داخلی با آمار غیرمنطقی از مقدار تولید به سرانه مصرف اقدام به واردات نابهنگام برنج در زمان برداشت محصول شود.

✏️بدتر آنکه منابع طبیعی با استناد به عکس هوایی سال ۱۳۴۲ اقدام به خلع ید کشاورز از زمین میراثی و آبا و اجدادی می‌کند و آب منطقه‌ای با بازی دور برگشت ۲۵ ساله آب به نام کارشناسی بستر، حریم رودخانه‌ها را به صدها متر گسترش داده و با هماهنگی با ثبت اقدام به گرفتن سند ثبتی اموالی نه انفالی مزارع و باغات این محدوده کرده و آنها را به نام خود می‌کند.

✏️هم تولیدات کشاورزان و هم اصل زمین آنها در معرض تهدید جدی است، امروزه برنج‌کاری با این کیفیت نمی‌صرفد و اگر کشاورزی که مثلا دو هکتار برنج‌کاری دارد بخواهد دو هزار متر گلخانه بزند به دستور وزارت ممانعت می‌شود در صورتی که همین کار می‌تواند مکملی باشد که حداقل ۱۸هزار متر دیگرش را نفروشد و برنج بکارد وگرنه زمین‌ها به زمین‌خواران و ویلاسازان فروخته می‌شوند و عوض آنکه زیر کشت بروند زیر خشت می‌روند.

✏️دولت باید قیمت تمام شده برنج را اعلام کند تا پایه قیمت برنج باشد و مثل گندم قیمت تضمینی داشته باشد و همچنین نرخ مرکبات، وزارت کشاورزی باید بهره‌وری را ارتقا دهد از سه تن به پنج تن برای برنج‌های کیفی و پرمحصول هم پنج الی هشت تن.

✏️سدهای نیمه‌تمام زارم رود، گلورد و هراز تمام شود، حمایت‌های رئیس جمهور و دولت از کشاورزان خوب است اما به دست مردم کمتر می‌رسد دیر می‌شود.

✏️مدیریت مرکبات و برنج مازندران و گیلان به استاندارانشان داده شود.

✏️پسماند در مازندران فاجعه است.

✏️ برخی از مناطق بین استانی از تداخل و تعدد مدیریت‌ها رنج می‌برند مازندران متناسب با استعدادش پیشرفته و مدرن نیست.

✏️قطار محلی نسبتا سریع یا مونوریل، آزادراه برای دسترسی غرب مازندران به مرکز و کاهش ترافیک لازم و ضروری است.

✏️سواحل آزادشده نباید رها شده باشد به مازندران سالم از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و پیشرفته و یکپارچه می‌اندیشیم.

✏️مشکل جمعیت هم در مازندران جدی است باید پاداش‌ها و مشوق‌ها وادارنده باشد همانطور که مجازات باید بازدارنده باشد.

✏️۱۳۴ پروژه نیمه‌تمام مثل؛ پل سه راه جویبار، کمربندی قائمشهر به میاندورود، محور هراز، محور مرزن‌آباد به دزبن، زباله‌سوز ساری، فرسودگی جاده‌های کوهستانی و همچنین باغ‌موزه نیمه‌کاره لازم است که کارشان اتمام پیدا کند.

✏️تامین آب‌خنک کن از نقاط عمیق دریا برای نیروگاه شهید سلیمی نکا با کاهش سطح دریا، در معرض خطر است و ممکن است که نیروگاه از کار بی‌افتد با براورد هزینه که توسط قرارگاه خاتم به عمل آمده لازم است که تامین بودجه شود.

✏️از طرح نور نیروی انتظامی و گشت ارشاد مدیران و مسئولان حمایت می‌کنیم.

✏️شهرداری های استان با اختصاص نیم درصد از بودجه خود می‌توانند کمک کنند که پارک موزه دفاع مقدس مازندران همچون خود دفاع مقدس بدرخشد.

خروج از نسخه موبایل