نماد سایت دکتر احمد مظفری

درباره اعزام زائران مازندرانی به حج عمره

اعزام زائران مازندرانی به حج عمره

اعزام زائران مازندرانی به حج عمره

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir )مدیرکل حج و زیارت مازندران زمان اعزام زائران حج عمره از این استان را ۱۴ دی ماه اعلام کرد و گفت:‌ روند اعزام این حجاج تا دهم اسفند ماه امسال ادامه می یابد.

عباس اسمعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ سهمیه امسال اعزام زائران حج عمره برای این استان سه هزار و ۱۸۰ زائر است و این تعداد زائر مازندرانی قرار است در قالب ۲۵ کاروان به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با اشاره به این که، تاکنون ۳۵ درصد ظرفیت اعلام شده تکمیل شده است، ‌اظهار داشت :‌ در شروع برنامه اعزام، اولویت یک تا ۱۵۰ نام نویسی کنندگان اولیه اعلام شد اما با توجه به اینکه استقبال مناسبی صورت نگرفت این اولویت به ۴۰۰ افزایش یافت.

مدیرکل حج و زیارت مازندران از متقاضیان تا اولویت ۴۰۰ خواست با توجه به محدودیت زمانی برای انجام فرایند نام نویسی نهایی و انتخاب کاروان به ۲۳۰ دفتر زیارتی سطح استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه زائرانی که قصد تشرف دارند به‌موقع نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: هزینه اعزام زائران به حج عمره بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

اسمعیلی اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده تمامی اعزام زائران استان به مکه مکرمه و مدینه منوره از طریق فرودگاه دشت ناز انجام خواهد شد.
سازمان حج و زیارت با صدور پیش اطلاعیه ای در خصوص عمره سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام کرد که باتوجه به هماهنگی‌ها و تمهیدات به عمل آمده برای از سرگیری اعزام هموطنان به سفر زیارتی عمره مفرده بعد از وقفه‌ بیش از هشت ساله؛ مقرر شد اعزام مجدد علاقه‌مندان به این سفر معنوی به زودی آغاز شود و دارندگان کارت های ثبت نامی دارای اولویت یک تا ۴۰۰ در صورت تمایل به تشرف می بایست از هم اکنون نسبت به تهیه گذرنامه بین المللی معتبر(دارای هفت ماه اعتبار از زمان اعزام) اقدام کنند.

ضمناً برای دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره مفرده این امکان فراهم است که با کد دستوری #۶۴۵۱۱۴ از طریق تلفن همراه و یا مراجعه به بخش “استعلام اولویت های عمره و مفرده ” در پورتال سازمان حج و زیارت به نشانی www.haj.ir از اولویت تشرف خود مطلع شوند.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است که جزئیات، شرایط و ضوابط گروه های اعزامی از قبیل هزینه تشرف، تاریخ اعزام، مدارک لازم و موارد دیگر متعاقباً در اطلاعیه های بعدی این سازمان اعلام خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل