نماد سایت دکتر احمد مظفری

تنش آبی در ۱۰ شهر غرب مازندران

سید شمس الدین حسینی نماینده تنکابن و رامسر

سید شمس الدین حسینی نماینده تنکابن و رامسر

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir )نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد مهار آب های سطحی را راهکار اساسی برای رفع تنش آبی دانست و گفت: ۱۰ شهر حوزه انتخابیه با تنش آبی مواجه هستند.

سید شمس الدین حسینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به رغم آنکه در غرب استان از بارش مناسبی برخوردار هستیم و به هزار میلی متر در سال می‌رسد، افزود: همچنین با وجود داشتن رودخانه‌های پرآب، ۱۰ شهر منطقه در تنکابن، رامسر و عباس آباد دچار تنش آبی است.

وی اظهار کرد: به طور غفلت بزرگی در انتقال و توزیع آب در شمال کشور صورت گرفت و ۱۰ شهر منطقه همانند بسیاری ازنقاط دارای تنش آبی است.

وی استفاده از آب‌های سطحی را اقدام اساسی برای رفع تنش آبی بیان کرد و گفت: در این راستا، عملیات پروژه آبرسانی از دو هزار به سه شهرستان تنکابن، عباس آباد و رامسر با دریافت مجوز از کمیسیون ماده ۲۳ آغاز شده است.

حسینی ادامه داد: همزمان خط آبرسانی به شهر خرم آباد نیز با حضور وزیر نیرو بهره برداری شد و با آنکه نزدیک به سرچشمه‌های آبی است از کم آبی رنج می‌برد و یک مخزن و ۱۰ کیلومتر خط توزیع و انتقال آن تکمیل شد.

نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد جذب منابع آبی برای اجرای تصفیه خانه و شبکه آن در منطقه از دیگر طرح‌ها است، افزود: سال گذشته از محل تنش آبی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها تخصیص یافت که نیمی از آن جذب شده است و قرار شد مابقی بزودی پرداخت شود.

وی گفت: در بخش برق فقط یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نوشهر در غرب استان وجود دارد و قرار شد دو نیروگاه مدرن برق در غرب مازندران احداث شود.

خروج از نسخه موبایل