نماد سایت دکتر احمد مظفری

تدوین فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز مازندران

تدوین فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز مازندران

تدوین فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز مازندران

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir )فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز مازندران در دست تدوین است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت که فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز و فرهنگیان این استان در دست تهیه و تدوین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی روز شنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود: همچنین تدوین فرهنگنامه حدود ۲۰ سردار شهید آموزش و پرورش یک کار بزرگ در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان جامعه است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش مجموعه موفقی در حوزه ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان مازندران است و با قوت جهادی مدیران پیشکسوت پیش می‌رود.

سرهنگ سلامی افزود: آموزش و پرورش نقش تعیین کننده ای در دفاع مقدس داشت و اگر بخواهیم نقش آموزش و پرورش در جنگ را بررسی کنیم باید خطوط مقدم جبهه‌ها تا مدارس را مدنظر قرار بدهیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۰ درصد از شهدای استان مازندران را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ درصد از رزمندگان دیار علویان را نیروهای آموزش و پرورش تشکیل می داد. سرهنگ پاسدار سلامی، مدارس رزمندگان و ستاد پشتیبانی جنگ را یکی دیگر از افتخارات آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس ذکرکرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ستاد پشتیبانی جنگ بسیار فعال و کارآمد بود، ادامه داد: جهاد مدارس از سال ۶۱ در مدارس فعال بود و آموزش و پرورش در همه نقش‌های ارزشمندی که در سطوح مختلف وجود داشت یک پشتیبانی کننده و حامی بی‌بدیل به شمار می‌آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: فرهنگیان از با بصیرت‌ترین رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند که از رسالت خود در جبهه‌ها غافل نبودند و اینگونه فرهنگ تعلیم و تربیت در خطوط مقدم جبهه‌ها رشد پیدا کرد.

سرهنگ پاسدار سلامی خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف این قابلیت را دارد که در قالب آثار مختلف فرهنگی، ادبی و هنری ماندگار شود.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش در خط مقدم جهاد تبیین است و هدف اصلی دشمن دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند، اظهر کرد: امروز خط اول مجاهدت آموزش و پرورش است و برنامه‌های راهیان نور، آمادگی دفاعی و محافل روایتگری دفاع مقدس در مدارس عین جهاد است.

وی یادمان‌های شهدای گمنام که در مجموعه‌های آموزش و پرورش در حال گسترش است را نمونه‌هایی از کارهای مجاهدانه در آموزش و پرورش دانست و بر ثبت و ماندگاری آنها در تاریخ تاکید کرد.

سرهنگ سلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی “افتخار من” با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان، بر لزوم جمع آوری و ثبت خاطرات پدران و پدربزرگ‌های رزمنده در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات والفجر هشت تاکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ساخت یادمان شهدای گمنام باید مورد اهتمام قرار گیرد و تلاش کنیم که مردم هم از این فضا بهره ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه نسبت به ترویج فرهنگ مقاومت، جهاد و ایثارگری که در سند آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شده است، تکلیف داریم، اظهار داشت: تربیت دانش آموزانی با روحیه ایثارگری و فداکاری و جهاد، رسالت آموزش و پرورش است.

حسین کمالی با بیان اینکه در این راستا اقدامات مطلوبی انجام شده است، از جمع آوری خاطرات ۳۰ نفر از رزمندگان آموزش و پرورش در دفاع مقدس خبر داد و افزود: کار فرهنگی ادامه جهاد شهدا است و در آموزش و پرورش پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کتاب نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس به زودی تدوین خواهد شد، گفت: لازم است در محافل روایتگری از حضور راویان دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

خروج از نسخه موبایل