نماد سایت دکتر احمد مظفری

امام جمعه ساری: در انتخابات بی‌اخلاقی و قانون‌گریزی نتیجه نمی‌دهد

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همه نامزدهای انتخابات و طرفداران آن‌ها باید در این رقابت انتخاباتی رعایت ۲ اصل مهم قانون و اخلاق را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ساری با بیان این‌که یکی از فلسفه‌های بعثت رسول اکرم(ص) ترویج مبانی اخلاقی در جامعه بود، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) که اسوه اخلاق بود می‌فرماید “من مبعوث شدم تا کرامت‌های اخلاقی را در جامعه کامل کنم. ” بنابراین انتظار می‌رود امت این پیغمبر در رعایت اخلاق نسبت به هر جامعه دیگری پیشگام باشند.

وی افزود: اخلاق باید در میان مسلمان‌ها حرف اول را بزند. بی‌اخلاقی به هیچ عنوان از امت پیغمبری که مبعوث شد تا مکارم اخلاق را ترویج کند پسندیده نیست. به ویژه وقتی در فضای انتخابات قرار می‌گیریم رعایت اخلاق از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: انتظار ما این است که نامزدهای محترم و هواداران آنان علاوه بر این که قانون و مقررات را رعایت می‌کنند اخلاق را هم رعایت کنند.

محمدی لایینی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند در زمان انتخابات رقابت می‌کنند و پس از انتخابات رفاقت اولویت‌شان است. به نظرم حتی در زمان انتخابات و تبلیغات هم باید رفاقت و اخلاق را اولویت قرار داد. بی‌اخلاقی و قانون‌گریزی نتیجه نمی‌دهد. انسان با اخلاق و قانون‌مداری می‌تواند به منافع مشروع خودش برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند گفت: حضور باشکوه مردم هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و هم در انتخابات ۱۱ اسفند مهم است و مردم عزیز ما در هر ۲ روز حماسه‌ای کم‌نظیر را رقم می‌زنند. تمام شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن خط آتش خودشان را در این روزها متوجه همین ۲ روز کرده‌اند که مردم را از حضور در این ۲ مناسبت مایوس و منصرف کنند و حضور مردمی در این ۲ روز کمرنگ باشد. وقتی دشمن یک نقطه را بمباران می‌کند معنایش این است که ما باید همین نقطه را حفظ کنیم.

محمدی لایینی به مناسبت‌های مذهبی پیش رو در ماه شعبان اشاره کرد و افزود: یکی از جلوه‌های محبت به اهل بیت(ع) بزرگداشت مناسبت‌های این بزرگان است که در همین ماه شعبان که در پیش داریم چند مناسبت ارزشمند داریم. ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و امام زمان(عج) در پیش است. ضمن تبریک این مناسبت‌ها امیدوارم مردم در این مناسبت‌ها با برگزاری مجالس و محافل ارادت و علاقه‌شان به اهل بیت(ع) را نشان دهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما تبلوری از عشق مردم به اهل بیت(ع) است. امروز که در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و می‌بینیم که فقط در مازندران حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد، حاصل همین انقلابی است که بر پایه عشق به اهل بیت(ع) شکل گرفت.

امام جمعه ساری تصریح کرد: بر همه ما تکلیف است که این انقلاب اسلامی با شکوه را حفظ کنیم. به ویژه مسئولان هر چه بیشتر باید خدمت کنند و رضایت مردم توسط آن‌ها جلب شود تا سرمایه‌ اجتماعی بالا برود. موانع اداری و اجرایی از کار مردم و انجام امور را کم کنند و بردارند و به صورت جهادی فعال باشند. مسئول نباید شب و روز داشته باشد و باید از فرصت مسئولیت برای حداکثر خدمت کردن باید استفاده کند. مردم هم وظیفه دارند حضورشان را در حمایت از نظام و انقلاب نشان دهند و در عین حال مطالبات به حق خودشان را بگویند.

خروج از نسخه موبایل