نماد سایت دکتر احمد مظفری

افزایش ۴۴ درصدی وصولی‌های گمرکات مازندران

بندر امیرآباد بهشهر

بندر امیرآباد بهشهر

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) روابط عمومی گمرکات مازندران گزارش داد که میزان وصولی های این نهاد در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی گمرکات مازندران، جمع کل وصولی و واریز به خزانه از سوی گمرکات مازندران در ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۶۶۸ میلیارد و ۷۸۷میلیون ریال است.

بر اساس این گزارش، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در ۹ ماهه امسال به میزان هفت هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال بود که از افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.

همچنین میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی گمرکات مازندران از محل کالاهای وارداتی در ۹ ماهه امسال به میزان ۴ چهار هزار و ۶۴۴ میلیارد و یک میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش نشان می دهد.

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و فریدونکنار است.

منطقه وِیژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می‌رود.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

خروج از نسخه موبایل