نماد سایت دکتر احمد مظفری

افتتاح بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در ساری

بوستان جنگلی شهرستان ساری

بوستان جنگلی شهرستان ساری

سایت دکتر احمد مظفری : (amozafari.ir ) بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در ساری آماده افتتاح است
فرماندار ساری گفت: بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در ساری با پیگیری و اراده دولت سیزدهم افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت روز شنبه در جریان بازید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از این بوستان جنگلی در ساری، افزود: بوستان جنگلی شهید نوبخت یا سکوتپه ساری با یکهزار و ۲۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگترین بوستان های جنگلی حاشیه شهری کشور محسوب می شود که با توجه به روند عملیات اجرایی این طرح، فاز نخست آن در ایام الله دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری عمومی خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با همت شهرداری، شورای اسلامی شهر ساری، اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان، گام نخست این طرح با هدف دسترسی شهروندان و اقشار مختلف مردم در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری

وی احداث پیست دوچرخه سواری، کلبه اقامتی، زمین بازی کودکان، سکوی پرنده نگری، جاده سلامت، رستوران، برج دیدبانی و زمین های ورزشی را از جمله امکانات در حال احداث در این بوستان جنگلی ذکرکرد.

فرماندار ساری، توسعه فضای سبز و بوستان های شهری و جنگلی را از رویکردهای اصلی ذکرکرد و افزود: این طرح ها با هدف ایجاد نشاط و انگیزه اجتماعی، آرامش، گذران اوقات فراغت و سلامت و تندرستی جوانان، نوجوانان و خانواده ها در فضایی امن و مناسب در مرکز مازندران در دست اقدام است.

نوبخت خاطرنشان کرد: عملیات راهسازی و بهسازی مسیرها و تامین روشنایی و گازرسانی به بوستان جنگلی شهید نوبخت یا سکوتپه ساری نیز در دست اجرا است.

وی حفاظت از جنگل های منطقه، توسعه و رونق اقتصادی از طریق بهره برداری، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف اجرای طرح توسعه فضای سبز و بوستان های جنگلی حاشیه شهر اعلام کرد.

فرماندار ساری تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط با همراهی، همدلی و تعامل سازنده در جهت آماده سازی این فضا سبز و بووستان شهری درجهت توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی، افزایش سلامت جسمی و روانی عمومی شهروندان اقدام کنند.

خروج از نسخه موبایل