کد خبر : 501
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

افتتاح بخشداری لاریم جویبار

افتتاح بخشداری لاریم جویبار

سایت دکتر احمد مظفری : بخشداری تازه تاسیس لاریم امروز چهارشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و با هدف خدمات رسانی به ۱۵ روستا و یک آبادی جویبار راه اندازی شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ اوایل خرداد امسال دولت با ایجاد بخش جدید “‌لاریم”‌ در مازندران موافقت کرد و این

سایت دکتر احمد مظفری : بخشداری تازه تاسیس لاریم امروز چهارشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و با هدف خدمات رسانی به ۱۵ روستا و یک آبادی جویبار راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ اوایل خرداد امسال دولت با ایجاد بخش جدید “‌لاریم”‌ در مازندران موافقت کرد و این منطقه که پیش از این روستا بود به بخش ارتقا یافته است.

براساس مصوبه هیات دولت لاریم که پیشتر به عنوان یکی از روستاهای توابع شهرستان جویبار بود و روستایی درون بخش مرکزی این شهرستان به شمار می رفت.

با تصویب بخش لاریم تعداد بخش های مازندران به ۵۹ بخش افزایش یافت. این مصوبه هیات دولت از سوی وزارت کشور به استانداری مازندران ابلاغ شد تا اقدامات قانونی در راستای رعایت ماده ۱۴ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری اجرا شود.

جویبار تا سال ۱۳۷۶ یکی از شهرهای تابعه شهرستان همجوارش قائمشهر بود و پس از آن در تقسیمات جدید کشوری به عنوان یک شهرستان قلمداد شد که شامل ۲ شهر جویبار و کوهیخیل و ۲ بخش مرکزی و گیلخواران و چهار دهستان است.

طبق آمار سال ۱۳۸۵ جمعیت شهرستان جویبار مازندران ۷۰ هزار و ۲۰۴ نفر بوده‌ که ۶۸ درصد جمعیت در نقاط روستایی سکونت داشته‌اند.

همچنین لاریم یکی از بزرگترین روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به شمار می رود.

مازندران دارای ۶۳ شهر و سه هزار و ۱۰۵ روستا است.

امید محبی افزود: از زمان ابلاغ موافقت وزارت کشور برای ایجاد بخش لاریم تاکنون و در مدت زمان کمتر از ۲ ماه با حمایت های انجام شده و تلاش فرماندار جویبار این بخش مستقر شد.

وی اظهار داشت: ایجاد ساختار اداری برای این بخشداری جدیدالتاسیس در دست اقدام است و این بخشداری مجهز به ملزومات اداری و فناوری مورد نیاز شد که همچنان در مرحله تکمیل قرار دارد.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران این بخشداری در حال حاضر قادر به خدمت رسانی به ۱۰ هزار و ۵۷۹ نفر از اهالی روستاها و آبادی زیر پوشش است.

وی بخشداری لاریم را به واسطه برخورداری از نوار ساحلی و نقش موثر در حوزه کشاورزی و صیادی حائز اهمیت برشمرد و بر آمادگی این بخش در برگزاری انتخابات اسفندماه سال جاری تاکید کرد.

محبی با اشاره به تلاش معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران بر توزیع عادلانه منابع بین فرمانداری ها و بخشداری‌های استان اظهارداشت: رصد وضعیت لجستیکی و امکانات اداری و فناوری بخشداری‌ها و فرمانداری ها در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انجام شده است و با اشراف اطلاعات نسبت به رفع تمامی کاستی ها تامین اعتبار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.